کارگردان گیلانی هفتمین جشنواره عمار:

جشنواره عمار یک پله از سایر جشنواره ها جلوتر است / عمار در اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی پر رنگ عمل می کند

کارگردان گیلانی حاضر در هفتمین جشنواره عمار گفت: فیلم ساده، واقعی و اثری که در چارچوب نظام و اسلام ساخته می شود
جشنواره مردمی فیلم عمار-فیلم ما

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، مصطفی فرد در گفتگو با خبرنگار ۸دی نیوز با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار مردمی است، اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار با پرداختن به مسائل اجتماعی و روز جامعه توانسته جایگاه خود را در جامعه پیدا کند.

وی شرکت عموم افراد در این جشنواره را از مزیت های جشنواره عمار برشمرد و افزود: یکی از مزیت های این جشنواره این است که همه می توانند آزادانه از هر گروه و سلیقه ای در این جشنواره شرکت کنند.

کارگردان گیلانی هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اعلام اینکه تجربه نشان می دهد «عمار» پیشرفت های خوبی را کسب کرده، گفت: دومین بار است که در این جشنواره شرکت می کنم و هر سال سطح برگزاری جشنواره و فیلم هایی که شرکت می کنند، بالاتر می رود.

مستند ساز «بیداری اسلامی و جهانی» هفتمین جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه در دوره گذشته با مستند سنتورسازی در این جشنواره شرکت کرده ام، اظهار کرد: در دوره گذشته جشنواره، فیلم های متنوع و خوبی به جشنواره آمد و امیدواریم در این دوره هم فیلم های خوب و اثر بخشی را شاهد باشیم.

این فعال فرهنگی گیلان گفت: جایزه گرفتن یا نگرفتن فیلم برای من مهم نیست و هدفم بیشتر این است که مردم فیلم را ببینند و نسبت به آن قضاوت کنند.

فیلم ساز «نقد درون گفتمانی» با اعلام اینکه واکنش مردم پس از دیدن آثارم بسیار برایم مهم است، افزود: شنیدن نقاط قوت و ضعف فیلم از طرف مردم برای من بسیار مهم است و طبیعتا آثار با گذشت زمان کیفیت مطلوب تری پیدا خواهند کرد.

کارگردان مستند «نگاه» با بیان اینکه جشنواره فیلم عمار نسبت به سایر جشنواره ها از اقبال بیشتری برخوردار است، گفت: حداقل امتیازی که برای شرکت کنندگان فیلم عمار قائل می شوند این است که برای مردم به نمایش گذاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه نگاه حرفه ای و غیر حرفه ای در این جشنواره وجود ندارد، بیان داشت: جشنواره فیلم عمار، خوب و بد جامعه را به نمایش می گذارد و فیلم سازان می توانند آزادانه نگاه خود را از جامعه به تصویر بکشند.

کارگردان هفتمین جشنواره عمار سادگی در این فیلم ها را از نقاط قوت این جشنواره برشمرد و گفت: فیلم هایی که در عمار وررد می کنند خط خطی و بعید نیست و برای مردم دلنشین هستند.

مستند ساز «بیداری اسلامی و جهانی» جشنواره عمار با اعلام اینکه مردم با نگاه کردن فیلم های عمار نگاه های واقعی در جامعه را حس می کنند، افزود: فیلم های عمار در اعتلای فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار پر رنگ عمل می کنند.

فرد با بیان اینکه در جشنواره فیلم عمار نگاه دولتی و رسمی وجود ندارد، گفت: در جشنواره فیلم عمار نگاه هنرمندانه و اجتماعی اثرات دیده می شود.

این فعال فرهنگی گیلان با تاکید بر اینکه در فیلم عمار از ادا و اطوار خبری نیست، خاطرنشان کرد: سازنده فیلم عمار به دور از حواشی و نگاه های جناحی و غیره به واقعیت در جامعه و به تصویر کشیدن آن می پردازد.

وی با بیان اینکه فیلمی را برای جشنواره ای ارسال کردم و فیلم بعد از ثبت، در جشنواره شرکت داده نشد، گفت: فیلم ساده و واقعی و اثری که در چارچوب نظام و اسلام ساخته می شود باید به نمایش عموم گذاشته شود و از این حیث فیلم عمار یک پله از سایر جشنواره ها جلوتر است.