اکران‌کننده مردمی جشنواره عمار:

پاتوقی که تبدیل به ستاد فیلمسازی عمار شد/ مردم هسته مرکزی جشنواره عمار هستند

محمدی، رابط جشنواره عمار در یاسوج گفت: تبدیل پاتوق کتاب به محل توزیع و اکران فیلم‌های عمار، فعال کردن مردم در حوزه‌
جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، اکران مردمی فیلم‌ها در سراسر کشور اعم از شهرها و روستاهای دور و نزدیک و در محل‌های متنوع مثل مسجد، پایگاه بسیج، دانشگاه، مدرسه، پارک و… که توسط فعالان مردمی از اقشار مختلف صورت می‌گیرد، یکی از ویژگی‌های جشنواره عمار است.
سید علی محمدی، یکی از اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار در شهر یاسوج است که پاتوق کتاب خود را هم به توزیع آثار جشنواره و هماهنگی دیگر اکران کنندگان این شهر و استان اختصاص داده است.
محمدی درباره نحوه آشنایی خود با جشنواره عمار گفت: با حضور در دبیرخانه جشنواره عمار و ارتباط با دست‌اندرکاران آن، جزء اکران‌کنندگان مردمی عمار شدم.
وی ادامه داد: بعد از ارتباط با جشنواره، به مناسبت‌ها و در محل‌های مختلف، ویدیو پروژکتور امانت می‌گرفتم و فیلم‌های عمار را اکران می‌کردم.
این فعال فرهنگی افزود: بعد از راه‌اندازی کتاب‌فروشی، در بخشی از آن، با دکور بومی تعدادی صندلی گذاشتم و فیلم‌های عمار را اکران می‌کردم که در اوایل، وضعیت خوبی نداشت اما با همکاری و حضور فعالان فرهنگی به خصوص دانشجویان دانشگاه‌های مختلف، وضعیت اکران‌ها بهتر شد.
محمدی در این باره تصریح کرد: از همان اوایل راه‌اندازی پاتوق کتاب، یکی از اولویت‌های ما این بود که این محل، تنها به عنوان کتاب‌‎فروشی نباشد بلکه پاتوقی برای فعالان فرهنگی و انقلابی شود.
وی در ادامه سخنانش اظهار داشت: بعد از برگزاری اکران‌ فیلم‌های جشنواره عمار، مخاطبان کتاب‌فروشی هم بیشتر شدند و حتی در برخی اکران‌ها، فیلم‌ها توسط مخاطبان نقد می‌شد.
این فعال فرهنگی در همین باره اضافه کرد: در یکی از اکران‌ها، با توجه به اینکه فیلم، به زبان گویش افغانستانی بود، چند نفر از دوستان افغانستانی را به برنامه دعوت کردم که بعد از اتمام اکران، آنها صحبت کردند و مخاطبان سوالات خود را از آنها می‌پرسیدند.

«نبرد پالمیرا» با حضور خانواده شهدای فاطمیون رونمایی می شود.

محمدی تاکید کرد: در حال حاضر هم فیلم‌های جشنواره عمار را به صورت مستمر اکران می‌کنیم و الان می‌توان گفت عمار، هویت فرهنگی ما را تشکیل داده است و پاتوق کتاب ما تنها یک کتاب‌فروشی نیست.
وی در همین راستا با اشاره به اطلاع‌رسانی اخبار اکران فیلم‌های عمار در گروه مربوط به پاتوق کتاب سراسر کشور توضیح داد: در حال حاضر، به همراه یکی از دوستانم که با همدیگر پاتوق کتاب یاسوج را راه‌اندازی کردیم به دنبال ایجاد ستاد استانی برای جشنواره عمار هستم چراکه الان، فعالان فرهنگی و فیلمسازان استان ما در جشنواره عمار، حضور کم‌رنگی دارند.
این فعال فرهنگی اظهار داشت: از طریق ارتباطی با اکران کنندگان استان کهگلویه و بویراحمد و مخاطبان پاتوق کتاب داریم ایده‌ها و سوژه‌ها را در فضای فرهنگی انقلاب جمع‌آوری می‌کنیم تا در اختیار فیلمسازان استان قرار دهیم.
محمدی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: اگر دیگر اکران‌کنندگان و رابطان جشنواره عمار در شهر و استان‌های دیگر هم بتوانند محل ثابتی برای توزیع و هماهنگی اکران‌ها کمک کنند، افراد مختلف به خصوص فعالان شهرستانی که به دنبال تهیه و اکران فیلم‌ها هستند، کمتر دچار سرگردانی می‌شوند و روند اکران‌ها و تهیه فیلم‌ها بهتر می‌شود، از طرف دیگر رابطان اکران هم بهتر می‌توانند اکران‌ها را برنامه‌ریزی کنند.
وی در همین باره اضافه کرد: تبدیل پاتوق کتاب به محلی برای توزیع و اکران فیلم‌های جشنواره عمار، در واقع کمک به یکی از سنگرهای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب در عرصه فیلم و مستند است.
این فعال فرهنگی خاطرنشان کرد: چنین کاری، به نوعی فعال کردن مردم در حوزه‌های جغرافیایی و فرهنگی محل زندگی خودشان است و برخلاف رویه معمول که همه چیز معمولا در پایتخت مستقر و متمرکز است، خود مردم، هسته مرکزی جبهه فرهنگی انقلاب در استان و شهرستان خودشان می‌شوند که این موضوع علاوه بر تقویت کیفیت جشنواره، باعث گسترش اکران‌ها و آشنایی بیشتر مردم با عمار می‌شود.