حضور ۱۱ اثر از یک مجموعه مردمی در جشنواره عمار/ «فیلم ما» انتقال دغدغه های مردم به فیلمسازان است

ایوب حسین سنگی گفت: جشنواره عمار، باعث شده است جوانان و گروه‌های مردمی مثل مجموعه نسل آفتاب اهواز که 11 اثر در این
جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، ایوب حسین سنگی، مسئول گروه چندرسانه‌ای نسل آفتاب اهواز با اشاره به ارسال ۱۱ اثر از طرف این مجموعه مردمی به هفتمین جشنواره عمار گفت: این مجموعه از سال ۹۳ در زمینه هنر و رسانه و با محوریت انقلاب اسلامی کار خود را شروع کرده است و در حال حاضر در چهار حوزه «فیلم»، «گرافیک و پویانمایی»، «نرم افزار موبایل» و «جلوه‌های ویژه» فعالیت می‌کند.
وی در ادامه درباره آثار ارسالی این گروه هنری- رسانه‌ای به جشنواره عمار با بیان اینکه غالب آثار، در قالب موشن‌گرافیک هستند، عنوان کرد: مجموعه سه قسمتی موشن‌گرافیک «راهیان عشق» درباره اردوهای راهیان نور اولین مجموعه اثری است که در هفتمین جشنواره عمار ثبت‌نام کردیم، این مجموعه درباره اردوهای راهیان نور بوده و در ایامی که این اردوها برگزار می‌شد از شبکه استانی که برنامه خاصی نداشت، پخش و با بازخورد خوبی مواجه شد.
این فعال فرهنگی ادامه داد: «حماسه حضور»، دیگر مجموعه موشن‌گرافیک سه‌قسمتی است که به جشنواره عمار ارسال کردیم، «حماسه حضور»، سال گذشته به مناسبت انتخابات مجلس شورای اسلامی تولید و از تلویزیون استان هم پخش شد.
وی افزود: نماهنگ «آمریکاتور»، هفتمین اثر گروه هنری- رسانه‌ای نسل آفتاب اهواز در این جشنواره است که به سفارش مدرسه سینمایی عمار و با صدای پویا بابایی تولید و سال گذشته در روز ۱۳ آبان، روز مبارزه با استکبار جهانی رونمایی شد.
حسین سنگی خاطرنشان کرد: موشن‌گرافیک‌ «پول ایرانی، کالای ایرانی» دیگر اثر ما در هفتمین جشنواره عمار است که به زبان طنز به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی و اهمیت سرمایه ایرانی پرداخته شده است.
این فعال فرهنگی اضافه کرد: «اقدام و عمل» دیگر موشن‌گرافیک گروه نسل آفتاب اهواز برای شرکت در عمار است که به تأثیر خرید کالای خارجی توسط والدین در آینده فرزندانشان پرداخته است.
به اقتضای فضایی که ایجاد می شود کارها و آثار را ساخنیم که غالبا کوتاه بوده سعی کردیم مفهوم و پیام خود را برساند.
وی یادآور شد: موشن‌گرافیک «اشک سرخ» برگرفته از حدیث امام رضا(ع) درباره تاثیر اشک ریختن برای امام حسین(ع) در پاک شدن گناهان و نماهنگ «عشق حسین(ع)» با صدای حاج صادق آهنگران ویژه محرم، دیگر آثار ارسالی ما در هفتمین جشنواره عمار است.
حسین سنگی با بیان اینکه خود از اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار است، خاطرنشان کرد: از سال ۸۸-۸۹ به واسطه آشنایی با وحید جلیلی، مسئول دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در جریان جشنواره قرار گرفتم و به عنوان اکران‌کننده ثبت‌نام کردم و تا امروز هم اکران فیلم‌های عمار را در مجموعه خودمان ادامه می‌دهم.
وی ادامه داد: «میراث آلبرتا ۱»، «مورچه وسلیمان»، «برادران» و انیمیشن‌های گروه فاطمه الزهرا(س) از جمله آثاری است که اخیرا اکران کردیم و در کنار اکران‌ها، به نقد و بررسی آثار هم توجه می‌کنیم.
این فعال فرهنگی با اشاره به استقبال مردم از اکران‌های مردمی عمار و افزایش این اکران‌ها تصریح کرد: اکران‌های مردمی باعث شده است قالب‌هایی مثل مستند که بخصوص حرف زدن در آن برای فعالان جبهه فرهنگی انقلاب سخت بود، یکی از پرمخاطب‌ترین قالب‌ها در بین مخاطبان شود و از طرف دیگر، فعالان زیادی هم علاقمند به تولید اثر شدند.
حسین سنگی تاکید کرد: به عنوان مثال، بچه‌های مدرسه استعدادهای ناب صالحین که زیرنظر حوزه علمیه اهواز است بعد از حضور در اکران‌های مردمی جشنواره عمار، علاقمند شدند از فعالیت‌های خود مستندی بسازند.
وی اظهار داشت: جشنواره عمار، فضایی ایجاد کرده است جوانان و گروه‌های بسیاری مثل مجموعه نسل آفتاب اهواز، جزأت ورود به عرصه فیلمسازی را پیدا کردند که این یکی از مهم‌ترین امتیازهای جشنواره عمار است، از طرف دیگر هم بسیاری از جشنواره‌های دیگر، آثار تولیدی با مضامین ارزشی نمی‌پذیرند اما عمار، فضای ارائه برای این آثار را هم ایچاد کرده است.
حسین سنگی با اشاره به انگیزه و فعالیت اکران‌کنندگان برای نمایش فیلم‌ها و همچنین دغدغه‌مندی فیلمسازان برای حضور در عمار تصریح کرد: مهم‌ترین تفاوت عمار این است که افراد و مجموعه‌ها را به حرکت واداشته تا قدمی در جبهه فرهنگی انقلاب بردارند که این موضوع به عنوان یک نقطه حرکت، مسئله مهمی است که در جشنواره‌های دیگر وجود ندارد.
این فیلمساز که با فیلم کوتاه «کاکتوس» برگزیده نهضت فیلمسازی آماتور حق هسته‌ای جشنواره عمار شده است، با اشاره به بخش فیلمسازی مردمی عمار با عنوان «فیلم ما» گفت: این حرکت خوب که از ابتکارات جشنواره عمار است، باعث می‌شود مردم بتوانند مضامین و دغدغه‌های خود را با ابزارهای ساده به فیلمسازان انتقال دهند که برای آنان بسیار مهم است.
وی توضیح داد: این حرکت، جشنواره عمار را نیز مردمی‌تر می‌کند چرا که آثار تولید شده، بر اساس مضامین و حرف‌های مردم است.
این فیلمساز در همین باره عنوان کرد: اثر «کاکتوس» را با دوربین معمولی، بدون نورپردازی و امکانات خاص ساختیم که با توجه به بازخورد خوب آن، قصد دارم «کاکتوس ۲» را هم درباره بدعهدی‌های امریکا در برجام با شیوه‌ای ابتکاری تولید کنم.
حسین سنگی در پایان بیان کرد: امروز، برخی جشنواره‌های دیگر به تقلید از عنوان مردمی عمار و ظرفیت‌های مردمی و همچین بخشی مثل «فیلم ما» اقدام می‌کنند که این نشان می‌دهد جشنواره عمار با ابتکاراتی که هر سال دارد، آینده خوب و روشنی در انتظارش است.