همراه با فیلمسازان مردمی:

برگزاری کلاس فیلمسازی برای شرکت در جشنواره عمار/ سوژه‌های «فیلم ما» عمومی‌تر شود

مرجان خرسند، فیلمساز ملایری گفت: جشنواره عمار، جشنواره‌ای مردمی است و به همین دلیل، موضوعات و سوژه‌های بخشی مثل «فی
فیلم ما-جشنواره مردمی فیلم عمار

به گزارش «روابط عمومی جشنواره عمار»، با انتشار فراخوان هفتمین جشنواره مردمی فیلم عمار با توجه به اهمیت ثبت سوژه‌ها و فیلمسازان مردمی، به سراغ تعدادی از شرکت کنندگان بخش «فیلم ما» در ادوار مختلف جشنواره عمار رفتیم.
مرجان خرسند، فیلمساز جوان ملایر استان همدان که با مستند «یادگاری» در چهارمین جشنواره عمار شرکت کرده بود، درباره نحوه آشنایی خود با جشنواره عمار گفت: اولین بار، دوره سوم جشنواره بود که از طریق تبلیغات تلویزیونی با عمار آشنا شدم و بعد از آن هم از طریق اینترنت در جریان جزئیات بیشتر جشنواره قرار گرفتم.
وی درباره موضوع فیلم خود با بیان اینکه یکی از آشنایانش، رزمنده جنگ تحمیلی است، عنوان کرد: جرقه ساخت این فیلم، از زمانی در ذهنم زده شد که یکی از آشنایان را که زمانی رزمنده جنگ بودند، می‌دیدم که در حسرت به شهادت نرسیدن خود و جا ماندن از دوستانش است که این مسئله را در اثرم به تصویر کشیدم.
خرسند تصریح کرد: موضوع فیلم «یادگاری» درباره رزمنده‌ای است که هر پنج‌شنبه به بهشت زهرا(س) می‌رود و با دوستان شهیدش صحبت می‌کند.
وی درباره مراحل ساخت فیلم خود خاطرنشان کرد: این فیلم را با همکاری و کمک چهار نفر از دوستان، تولید کردیم که در نهایت، مجموع هزینه‌های ساخت فیلم، کمی بیشتر از ۲۵۰هزار تومان شد.
این فیلمساز جوان درباره انگیزه خود از ورود به فیلمسازی اظهار داشت: فیلم، گویاتر از هنرهای دیگر می‌تواند احساسات و داستان‌ها را بیان کند و دسترسی مردم به آن راحت‌تر و بیشتر از دسترسی به کتاب و… است، همچنین، مخاطبان، بهتر با فیلم ارتباط برقرار می‌کنند.
خرسند تاکید کرد: قبل از ورود به فیلمسازی، نویسندگی می‌کردم که بعدا به واسطه برخی دوستانم که در عرصه فیلمسازی فعالیت می‌کردند، سوژه‌هایم را به جای نوشتن داستان، تبدیل به فیلمنامه می‌کردم.
این فیلمساز جوان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه خلأ وجود بخشی مثل «فیلم ما» احساس می‌شد، توضیح داد: جشنواره عمار، جشنواره‌ای مردمی است و به همین دلیل، موضوعات و سوژه‌های بخشی مثل «فیلم ما» که ظرفیت و فضای کار زیادی دارد، باید عمومی‌تر و گسترده باشد.
وی در پایان بیان کرد: در حال حاضر، برای تعدادی از علاقمندان به فیلمسازی در کانون فرهنگی خودمان، هفته‌ای دو روز کلاس برگزار می‌کنیم و قصد داریم در بخش «فیلم ما» هفتمین جشنواره عمار، اثر داشته باشیم.

گفتنی است علاقمندان تا ۱۰ آذر ماه فرصت دارند با استفاده از تلفن همراه یا دوربین خانگی خود آثار خود را در موضوعات «شهید ما»، «مسجد ما»، «مدرسه ما»، «محله ما»، «نمازجمعه ما»، «اکران مردمی ما»، «گوهرشاد ما»، «بازار ما» و «گلزار شهدای ما» در بخش «فیلم ما» وبسایت جشنواره به نشانیammarfilm.ir ثبت‌نام و حداکثر پنج روز پس از آن به دبیرخانه تحویل دهند.