رضا زهتابچیان سازنده فیلم کوتاه "مادر"

عمار باعث شد صدای هنرمندان انقلابی هم به گوش برسد

عمار باعث شد تا در کنار سایر جشنواره های فیلم که در کشور اجرا می‌شود، صدای هنرمندان انقلابی نیز به گوش برسد و آثار آن‌ها نیز فرصت دیده شدن پیدا کند.

به گزارش «عمار فیلم» رضا زهتابچیان کارگردان فیلم کوتاه «مادر» که در هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار در بخش «نقد درون گفتمانی» موفق به دریافت فانوس جشنواره شد در گفتگویی به تشریح ابعاد مختلف ساخت این مستند پرداخت و گفت: تا امروز قریب به ۵ مستند و ۸ فیلم کوتاه ساخته‌ام اما تعداد دقیق کارهایی که در حوزه آثار تصویری ساخته‌ام بیشتر از این تعداد است.

وی درباره چگونگی ساخت فیلم «مادر» افزود: در این فیلم کوتاه ۳ دقیقه‌ای تلاش کردیم تا از نمایش زندگی فرزندی که با مادر خود رفتار مناسبی ندارد به عنوان مثالی برای انتقال پیام خودمان در حوزه نقد درون گفتمانی استفاده کنیم.

زهتابچیان در ادامه درباره بهترین اثر از دیدگاه خودش اظهار داشت: فیلم «شکلات» در بین آثاری که تا امروز ساختم بیشتر به دلم نشسته است و به آن علاقه بیشتری دارم؛ بازیگران اصلی این فیلم دخترانی خردسال بودند و ما تلاش کردیم تا در این فیلم این مسئله را به نمایش بگذاریم که نتیجه محبت‌های انسانی در قالب رحمت الهی به انسان بازمی‌گردد.

رضا زهتابچیان در پاسخ به این سوال که جشنواره عمار چه تاثیری در میدان دادن به هنرمندان انقلابی داشته است بیان کرد: این جشنواره باعث شد تا در کنار سایر جشنواره های فیلم که در کشور اجرا می‌شود، صدای هنرمندان انقلابی نیز به گوش برسد و آثار آن‌ها نیز فرصت دیده شدن پیدا کند اما نکته‌ای که باید به آن توجه شود این است که در کنار سایر معیارهای تعیین شده برای انتخاب آثار برتر به جنبه‌های کیفی آثار نیز توجه بیشتری شود و قطعا خواسته افکار عمومی هم همین مسئله است.

وی در انتهای صحبت های خود درباره اثر جدیدش تصریح کرد: مشغول ساخت یک فیلم بلند هستیم که در حال حاضر در مرحله نگارش ایده و متن است.