«سوزن» فیلمی درباره اردو های جهادی دهه شصت/بزرگ‌ترین جایزه، به ثمر رسیدن فیلم است

کارگردان فیلم «سوزن» در نشست خبری این اثر در جشنواره عمار گفت: اموفقیت، دریافت جایزه نیست. به ثمر رسیدن فیلم ما پس از گذراندن چالش های مختلف، بزرگترین جایزه من است.

به گزارش «عمار فیلم»، نشست خبری داستانی «سوزن» پس از اکران این فیلم در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینمافلسطین با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

حسین دارابی، تهیه کننده فیلم «سوزن» با بیان اینکه ایده این فیلم در سال گذشته شکل گرفت، گفت: «سوزن» درخصوص موقعیت اردوهای جهادی جوانها در فضای سیاسی و اجتماعی دهه شصت است.

وی با اشاره به اینکه پیش تولید این فیلم کوتاه حدود یک ماه و تولید آن ۱۲ روز به طول انجامید، عنوان کرد: گرچه تولید فیلم کوتاه، هزینه زیادی ندارد اما تیم اجرایی این فیلم در شرایط سختِ شهرستان هزینه های زیادی را پرداخت کردند که بدون هماهنگی عوامل فیلم موثر نمی شد.

تهیه کننده فیلم «سوزن» بیان کرد: اغلب فیلم های کوتاه ایرانی روند کندی دارد، سعی کردیم با استفاده از موسیقی متنوع و تعدد جامپ کات در تدوین باعث جذابیت فیلم «سوزن» شویم که این موضوع را مدیون جسارت کارگردان هستیم.

دارابی گفت: استقبال خوب مردم در اکران های سراسر کشور، خستگی ما  را رفع کرد.

یوسف جعفری، کارگردان فیلم «سوزن» در خصوص ایده این فیلم کوتاه بیان کرد: ایده «سوزن» از خواندن کتاب خاطرات یک خانم انقلابی ۱۷ ساله گرفته شد. این خانم در کتاب خود نوشته است وقتی در اردوهای جهادی برای واکسیناسیون کودکان به شهرستان سفر می کردند، کودکان از ترس سوزن فرار می کردند.

وی با بیان اینکه دهه شصت سوژه های ناب بسیاری دارد که میتوان سالها درباره آن فیلم ساخت، گفت: موفقیت، دریافت جایزه نیست. به ثمر رسیدن فیلم ما پس از گذراندن چالش های مختلف، بزرگترین جایزه من است.

جعفری با اشاره به کارکردهای موسیقی در فیلم اظهار داشت: ایجاد ریتم و تفسیر موقعیت از مهمترین کارکردهای موسیقی است که ما توانستیم از آن به نحو احسنت در فیلم خود استفاده کنیم. موسیقی «سوزن» حس سینما را در مخاطب زنده می کند.

وی ادامه داد: کارگردانی، مجموعه ای گسترده شامل میزانسن، دکوپاژ، صحنه و شرایط است. با ذهنیت و برنامه ریزی به لوکیشن می رویم اما مجبوریم فیلمبرداری را بر اساس شرایط انجام دهیم. فیلمبرداری و کار با بیش از ۴۰ کودک شرایط کار را برای ما سخت تر میکرد. 

کارگردان فیلم «سوزن» در خصوص انتخاب بازیگر نقش فاطمه بیان کرد: انتخاب بازیگر برای نقش فاطمه، چالشی جدی بود. شخصیت فاطمه ای که در فیلم میبینم بسیار نزدیک به واقعیت این بازیگر است.

پارمیدا نیازی، بازیگر نقش فاطمه در فیلم «سوزن» گفت: گرچه از ۵ سالگی بازیگر تئاتر بوده اما این فیلم اولین کار حرفه ای من است.

مبین سپاس زاده، دیگر بازیگر فیلم بیان کرد: «سوزن» هفتمین کار من است. به عنوان یک دهه هفتادی، هیچ اطلاعاتی در خصوص دهه شصت نداشتم و بازیگری این اثر را مدیون تهیه کننده آن هستم.

علی اسماعیلی، طراح صحنه و لباس فیلم «سوزن» عنوان کرد: بعضی از فیلم های آپارات، از سوزن خاصی رد می شود که در این فیلم از همان سوزن استفاده کردیم.