نخستین شب اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در کاشان برگزار شد

نخستین شب اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در کاشان با همکاری حوزه هنری و بسیج هنرمندان این شهر برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمد قاسم زاده در اولین شب اکران های مردمی جشنواره فیلم عمار در کاشان اظهار داشت: عمار زاییده فضای پس از فتنه ۸۸ است که با فریاد به دنیا آمد.

مدیر حوزه هنری کاشان گفت: عمار نمایش واقعیت هایی از انقلاب اسلامی است که در صنعت سینما کمرنگ شده است و این در حالیست که فیلم قالبی است جذاب و فراگیر که باید از این کانال بخوبی بهره جست.

قاسم زاده عنوان کرد: این جشنواره ای مردمی است که سالهای قبل اکران ها در جمع های کوچک همچون خانواده تا تجمع های عظیم مردمی چون مساجد انجام می گرفت.

وی تصریح کرد: از سال قبل با کمک حوزه هنری کاشان و بسیج هنرمندان این امکان فراهم شد تا اکران مرکزی داشته باشیم و فیلم های شاخص جشنواره عمار در کاشان به نمایش در آیند.

وی با اشاره به انتخاب فیلم ها بر اساس موضوع منتخب برای هر شب عنوان کرد: امسال اکران فیلم ها طی سه شب و در سه موضوع ایستادگی و مقاومت زنان،اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی و تاریخ انقلاب اسلامی برگزار می شود.

قاسم زاده اهداف برگزاری جشنواره عمار را ایجاد وابستگی میان مخاطب و فیلم، شکل گیری محافل گفتوگو و نقد فیلم و ایجاد فضای ابراز نظر عمومی دانست و افزود: عمار نتایجی هم دارد همچون انعکاس نقدها و نظرات به عوامل و سازندگان فیلم ها،افزایش دقت مخاطب در تماشا و گزینش فیلم و افزایش سواد بصری و رسانه ای مخاطب با توضیحاتی که کارشناس مجری برنامه ارائه می دهد.

مدیریت حوزه هنری دلیل زمان کوتاه و فشرده اکران فیلم ها را مشکلات اقتصادی و محدودیت منابع انسانی برشمرد و گفت: در حال حاضر تنها بخش کوچکی از ساختمان حوزه هنری کاشان قابل استفاده است و بخش عظیمی از آن نیاز به بازسازی دارد که آنهم بدلیل کمبود اعتبارات مسکوت مانده است.