برگزیده های بخش مسابقه افتتاحیه جشنواره عمار معرفی شدند

دبیرخانه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی برگزیدگان شش بخش مسابقه این دوره جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، دبیرخانه نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، اسامی برگزیدگان شش بخش مسابقه این دوره جشنواره را که در افتتاحیه این رویداد سینمایی تقدیر شدند، اعلام کرد.

هیئت داوران در بخش نماهنگ فانوس این بخش را به علت «برداشت جدید از یک سرود شاخص و نگاه نو در تولید آثار برای کودکان و نوجوانان» به اثر«علی کوچولو» به کارگردانی آقای «حامد حیدری» اهدا کرد. داوران همچنین جایزه ویژه بخش نماهنگ را به دلیل «ایده جذاب، ساختار مستحکم و پرداخت خوب موسیقی، تصویر و توجه به ژانر سینمای آینده» در اثر «قاصدک» و به دلیل «موضوع بدیع، موسیقی خوب، توجه به هویت ایرانی اسلامی» در اثر «خلوت خوب» و به دلیل «نوآوری تصویری و رویکرد نو نسبت به خانواده» در اثر «خونه مادربزرگه» به «سید مهدی حسینی» اهدا کرد.

هیئت داوران این جشنواره در بخش «برنامه تلویزیونی» متشکل از اکبر نبوی، امیر سعادتی، محمد حسین ساعی لوح افتخار این بخش را به مستند خبری «به وقت جام (قسمت انگلیس)» به کارگردانی «علی بوالی» اهدا کردند. هیئت داوران این جشنواره اثر «دوران» به تهیه کنندگی «فرشاد منجزی» را شایسته دریافت فانوس این جشنواره دانستند.

همچنین هیئت داوران در بخش تلویزیون اینترنتی؛ لوح افتخار این بخش را به «یه بوم و دو هوا» به کارگردانی «فاطمه احمدی» اهدا ‌کردند. هیئت داوران این جشنواره اثر «شهرآرا (اعتصاب ده ونک)» به تهیه کنندگی «میلاد گودرزی» را هم شایسته دریافت فانوس این جشنواره معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش آیتم های تلویزیونی، موشن گرافیک و کلیپ؛ هیچ اثری را واجد دریافت جایزه ندانستند.

همچنین هیئت داوران در بخش گزارش خبری؛ لوح افتخار این بخش را به اثر «معلمانی که کارگری می‌کنند» به کارگردانی «کاظم دهقانی اشکذری» اهدا کردند. هیئت داوران این جشنواره اثر « قاچاق سوخت» به کارگردانی «سعید پرویزی» را هم شایسته دریافت فانوس این جشنواره دانستند.

در بخش «فیلم ما» جشنواره مردمی فیلم عمار، هیئت داوران متشکل از محمد براتی، محمدرضا باقری، زهرا چخماقی پس از بررسی آثار این بخش؛ لوح افتخار این بخش را به اثر «یدی» به کارگردانی «یزدان عربی» اهدا کردند. داوران این جشنواره اثر «کلت» به کارگردانی «سپیده شراهی» را شایسته دریافت فانوس این جشنواره اعلام کردند.

در بخش «پویانمایی» جشنواره عمار هیات داوران متشکل از مازیار بیژنی، هادی محمدیان و یوسف قوجق لوح افتخار این بخش را به اثر «روز از نو» به کارگردانی «حسن اسدی» اهدا کردند. همچنین داوران این جشنواره اثر «شهر هزار کبوتر» به کارگردانی مشترک «وُریا نیک‌منش» و «مریم هاشم نژاد» را شایسته دریافت فانوس جشنواره دانست.

در بخش «نقد، مقاله و پژوهش سینمایی» جشنواره مردمی فیلم عمار، هیئت داوران متشکل از حمید رضا مدقق، میثم مهدیار و محسن لبخندق، در بخش پژوهش های سینمایی فانوس این بخش را به پژوهش «مطالعه توزیع مردمی محصولات رسانه‌ای در اکران مردمی جشنواره فیلم عمار» به نویسندگی «رسول احمدی» اهدا ‌کرد. داوران این جشنواره در بخش نقد و مقالات سینمایی هیچ اثری را واجد کاندیداتوری ندانستند.

همچنین هیات داوران در بخش فیلمنامه متشکل از امین صدیقی، قربانعلی طاهرفر و انسیه شاه حسینی، جایزه ویژه مردمی خود را بخاطر به هنگام و بروز بودن و حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی به اثر «خرید قبل» به نویسندگی خانم «ریحانه مهر پویا» اهدا کرد. داوران همچنین لوح افتخار خود را به فیلمنامه کوتاه «اینجا سرزمین من است» به نویسندگی «سید مهدی میرغیاثی»، طرح فیلمنامه «روزی روزگاری بویر احمد» به نویسندگی «رضا دانش پژوه» و طرح فیلمنامه مستند «امام جمعه» به نویسندگی «میثم مهدوی راد» اهدا کردند. در این بخش هیات داوران فیلمنامه بلند «لیست شنبه» به نویسندگی مشترک «محمدصادق رمضانی و حجت احمدی زر» را شایسته دریافت فانوس جشنواره دانست.

برگزیدگان بخش های مستند و داستانی این جشنواره در مراسم اختتامیه که در تاریخ ۲۰ دی ماه در فرهنگسرای بهمن برگزار می شود تقدیر می شوند.