علیرضا باغشنی با هفت مستند متقاضی حضور در جشنواره عمار می شود

علیرضا باغشنی کارگردان و مستندساز مشهدی جوان از حضور خود با هفت مستند در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، علیرضا باغشنی کارگردان و مستندساز درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سخنانی، گفت: نخستین مستندی که برای این جشنواره دارم مستند ۳۵دقیقه‌ای «بیشتر از مادرم» در مورد مادر شهید حاجعلی قوچانی است.

این مستندساز ادامه داد: دومین اثرم «روشنفکر»، در مورد یک پیرمرد بصیر و روشن ضمیر روستایی ساکن مشهد اردهال است. کار تولید این مستند از اردیبشهت سال جاری شروع شده بود.

وی اضافه کرد: کار بعدی هم «میهمان خانه دوست» نام دارد که درباره اعزام کاروان ویژه جانبازان به خانه خدا ساخته شده است.

این اثر ۴۵ دقیقه زمان دارد و تصاویر مورد نیاز برای ساخت آن با استفاده از گوشی تلفن همراه، فیلمبرداری شده است.

باغشنی عنوان کرد: چهارمین مستندی که برای این رویداد سینمایی آماده کردیم «قیام غریب» نام دارد. این کار درمورد قیام گوهرشاد و کشف حجاب رضاخانی ساخته شده و در تولید آن از شاهدان عینی واقعه استفاده کرده ایم.

وی اظهار داشت: مستند دیگری در دست ساخت داریم «بوی گل محمدی» نام دارد. این اثر ۵۰دقیقه‌ای در مورد شهید «جواد محمدی مفرد» یکی از شهدای مدافع حرم ساکن شهر مشهد است که ویژگی‌های شخصیتی او را در این کار مورد بررسی قرار می‌دهیم.

باغشنی توضیح داد:مستند «نشاط خدمت» درباره پذیرایی مشهدی ها از زائران امام رضا (ع) در دهه آخر ماه صفر و «جذاب چذابه» در مورد شهید حسن علیمردانی از شهدای مشهد در دفاع مقدس، دیگر کارهایی است که برای دوره جشنواره دارم. کار دیگری که در حال ساخت است و مشخص نیست به جشنواره برسد «مادرونه» نام دارد. این اثر در مورد یک سری از فعالیت های خودجوش برخی از مادران در شهر تهران در حوزه تربیت فرزند است.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این مستندها برنامه تلویزیونی به نام «وقت سحر» را هم برای حضور در جشنواره عمار داریم. این برنامه ۱۰ قسمتی درباره آزاده های سیاسی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران ساخته شده و از شبکه خراسان پخش شده است.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.