«زادگاه من» و «عطر سیب» آماده حضور در نهمین جشنواره عمار/امام جمعه‌ای که سوژه یک فیلم شد

 داوود جلیلی، فیلمساز با یک مجموعه فیلم کوتاه با عنوان «زاگاه من» درباره چهره‌های برجسته کشور و مستند «عطر سیب» درباره امام جمعه شهر فلارد در جشنواره عمار شرکت می‌کند.

به گزارش «عمار فیلم»، داوود جلیلی، فیلمساز درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به کار ۱۱۳ قسمتی خود با عنوان «زادگاه من» گفت: در هر یک از قسمت‌های ۶۰ ثانیه‌ای این مجموعه، یکی از چهره‌های علمی، ادبی، هنری و ورزشی کشور که زادگاهش روستاست، معرفی می‌شود و تاکنون ۴۰ قسمت آماده شده است.

وی ادامه داد: در این مجموعه که تهیه‌کنندگی آن برعهده «یاسر شاهپیری» است، به دنبال طرح این موضوع در میان مردم و افکار عمومی هستیم که بسیاری از افتخارات و حرکت‌های بزرگی که در سطح کشور اتفاق می‌افتد، به دست انسان‌هایی رخ می دهد که روستازاده هستند.

جلیلی توضیح داد: هدف اصلی ما در این مجموعه، بازگرداندن و شناساندن منزلت و جایگاه واقعی روستا است. به طور مثال فرماندهان بزرگی چون سرلشکر فلاحی، شهید شیرودی و شهید کشوری در کنار سایر قهرمانان ورزشی و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر را داریم که روستایی بودند. این تولیدات را برای پخش در فضای مجازی به‌ویژه اینستاگرام درنظر گرفته‌ایم.

این فیلمساز یادآور شد: کار مستندی هم با عنوان «عطر سیب» دارم که درباره امام جمعه شهر فلارد چهارمحال و بختیاری است. برخی از ائمه جمعه، فراتر از حوزه مسئولیت خود، یک سری اقدامات فرهنگی، هنری و دینی انجام می‌دهند و من هم این شانس را داشتم که با حجت الاسلام‌ سیدمحمد باقر بخشایش‌پور امام جمعه شهر فلارد آشنا بشوم و او را سوژه ساخت مستندم قرار بدهم.

نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار دی ماه ۹۷ در تهران و شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود و متقاضیان در بخش «فیلم» تا ۱۵آذر و بخش «فیلم ما» تا ۲۰ آذر فرصت دارند، آثار خود را با مراجعه به AmmarFilm.ir ثبت و تحویل دبیرخانه جشنواره دهند.