«فتح الفتوح» و «تا آزادی» آماده حضور در نهمین جشنواره عمار می‌شوند

سحر دانشور کارگردان و مستندساز یاسوجی از حضورش با دو اثر «فتح الفتوح» و «تا آزادی» در نهمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، سحر دانشور، کارگردان و مستندساز یاسوجی که با دو مستند «فتح الفتوح» و «تا آزادی» خواهان حضور در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار شده است، در سخنانی، گفت: «فتح الفتوح» در حوزه تاریخ شفاهی تولید شده و روایتگر تشکیل نخستین هیئت مذهبی در شهر یاسوج را است.

وی افزود: تا پیش از این هیچ تشکل و هیئت مذهبی در یاسوج نبود تا اینکه این هیئت، از دهه ۷۰ در یاسوج راه افتاد و اقدامات فرهنگی اثرگذار و ماندگاری را انجام داد، تا امروز هم همچنان در حال فعالیت است.

این مستندساز ادامه داد: این هیئت در بسط و گسترش فضای مذهبی و هم در شکل دهی نسلی از جوانان مذهبی در این منطقه، نقش مهم و موثری داشته است و در کنار ایجاد فضای خاصی در این شهر، به عنوان یک الگو در سطح استان مطرح شده است.

دانشور خاطرنشان کرد: تولید این مستند قبل از ماه مبارک رمضان امسال شروع شد و تاریخ شفاهی هیئت را در سلسله گفتگوهایی با مسئولان و بنیانگذاران این مرکز جمع آوری کردیم. در حال حاضر نیز کار در مرحله تدوین و انجام برخی از اصلاحات قرار دارد و تا دو هفته آینده آماده نمایش می شود.

این مستندساز یادآور شد: رویکرد ما در ساخت این مستند تربیت نیرو است و اینکه چگونه می تواند یک تشکل در محلی که هیچ سابقه ای از این قبیل فعالیت ها ندارد ایجاد شود و از آن مهمتر با انجام کدام اقدامات موفق به نسل سازی و پرورش نیرو شده است.

دانشور در پایان تصریح کرد: در جریان ساخت مستند «فتح الفتوح» از تصاویر آرشیوی زیادی استفاده شده که این مطالب برگزاری دوره های آموزشی و دوره های مطالعاتی این دانش آموزان از سال ۱۳۷۳ تا امروز را دربر می گیرد.

وی به دیگر اثری که برای نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار درنظر گرفته اشاره کرد و گفت: مستند «تا آزادی» به مسئله پرداختن رسانه‌ها، فعالان زن و برخی از مسئولان دولتی به مسائل غیر واقعی و حواشی در برابر خواسته‌های اصلی و واقعی بانوان می‌پردازد.

گفتنی است نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار» دی ماه ۹۷ در تهران و سایر شهرها برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۵آذر ماه فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تا ۱۰آذر تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.