«کسر الحدود» و «ارباب جنگ» به جشنواره عمار می‌آیند

وحید فراهانی کارگردان و مستندساز از ارسال مستندهای «کسر الحدود» و «ارباب جنگ» به نهمین جشنواره عمار خبر داد.

به گزارش «عمار فیلم»، وحید فراهانی کارگردان و مستندساز درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم عمار با دو مستند «کسر الحدود» و «ارباب جنگ»، گفت: «کسر الحدود» به معنای شکستن مرزها است و به تقابل جبهه مقاومت و آمریکا در منطقه و حمایت غرب از گروه تروریستی داعش می‌پردازد. در بخشی از این مستند، به عملیاتی هم که شهید حججی و شهید قمی در آن به شهادت رسیدند، پرداخته شده است.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند در سال ۹۶ آغاز شده افزود: تولید ۲۸دقیقه‌ای «کسر الحدود» بعد از شهادت شهید حججی شروع شد و پایان داعش در آن به تصویر کشیده شده است.

این مستندساز ادامه داد: داعش در دوران قدرت در سوریه نخستین فیلم تبلیغاتی خود را با عنوان «کسر الحدود» ساخته بود و نام اثر ما هم برگرفته از اسم این فیلم است و با این نامگذاری، می‌خواستیم شکستن مرزها توسط بچه‌های مقاومت را به تصویر بکشیم که مرزها را شکستند و عراق و سوریه را امن کردند.

فراهانی خاطرنشان کرد: یکی از دلایل ساخت این مستند، به هجمه‌هایی بر می‌گردد که از سوی داعش در رسانه‌ها ایجاد شده بود و مردم تصور می‌کردند داعش آنقدر قدرت دارد که از ما تلفات بگیرد و نیروهای ما را اسیر کند؛ اما واقعیت اینگونه نبود و رزمندگان ما تلفات فراوانی را به داعش وارد کردند.

وی اضافه کرد: یکی از مشکلات ما در تولید مستند «کسر الحدود»، مسئله تهیه فیلم‌های موبایلی دوستان عراقی بود که با صرف زمان زیاد و هماهنگی‌های فراوان موفق شدیم تا به فیلم‌ها دست پیدا کنیم.

این مستندساز یادآور شد: برای تهیه فیلم‌های مربوط به سوریه هم، چندین نوبت به این کشور سفر کردیم و عمده تصاویری هم که استفاده کردیم از عملیات والفجر۳ در سوریه برداشت شده است. بخش دیگری از این فیلم ها را هم از دوربین رزمندگان استخراج کردیم.

فراهانی عنوان کرد: مستند «کسر الحدود» تا امروز از شبکه‌های خبر، مستند و سه سیما به روی آنتن تلویزیون رفته است. اما در زمان‌های خوبی پخش نشده که امیدوارم به شکل شایسته‌ای در جشنواره عمار دیده شود.

وی درباره دیگر اثری هم که برای حضور در جشنواره عمار درنظر گرفته است، اظهار داشت: مستند «ارباب جنگ» در زمان ۲۸ دقیقه ساخته شده است و به نقش آمریکا و پهپادهای آنها و کمک‌هایی که به داعش می‌کنند، می‌پردازد. این اثر در اوایل سال جاری ساخته شده است و در آن، می‌بینیم آمریکا علی‌رغم اینکه به صورت کامل داعش را رصد می‌کند. اما هیچ علیه آنها انجام نمی‌دهد.

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» ۶ تا ۱۶ دی ماه ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۲۵ آبان فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت و تحویل دبیرخانه این جشنواره دهند.