«پایان مأموریت» یک رزمنده افغانستانی متقاضی حضور در جشنواره عمار

ساسان فلاح فر کارگردان و مستندساز روحانی از ارسال مستند «پایان ماموریت» به نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» گفت.

به گزارش «عمار فیلم»، ساسان فلاح فر کارگردان و مستندساز روحانی درباره حضورش در نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار» با مستند «پایان ماموریت» گفت: این اثر در مورد صفر سیفی از شهدای تیپ فاطمیون است که آن را برای حضور نمایش در جشنواره «عمار» به دبیرخانه این رویداد ارسال کردم.

وی با بیان اینکه چند سالی است که درباره فاطمیون و جبهه مقاومت کار می کند عنوان کرد: در فیلم‌هایی که از حضور و نبرد رزمندگان تیپ فاطمیون به دستم رسیده بود با شهید صفر سیفی آشنا شدم البته قبل از اینکه این فیلم‌ها را مشاهده کنم او به شهادت رسیده بود.

این مستندساز اظهار کرد: اوایل سال ۹۷ بود که تصمیم گرفتم در مورد این شهید مستندی را جلوی دوربین ببرم چراکه رزمندگانی که در سوریه و جبهه مقاومت هستند، هر کدام قصه های مختلفی دارند.

فلاح فر با اشاره به اینکه با فیلم هایی که از این شهید بزرگوار موجود بود و تحقیقاتی که انجام دادند به قصه‌ای رسیدند، توضیح داد: «پایان ماموریت» نخستین اثرم است که در آن داستان‌گویی وجود دارد از همین رو قصه این اثر از زبان فردی روایت می شود که همراه اوست و قرار است کار بزرگی را با هم انجام بدهند. البته هرکدام هم دغدغه خاص خود را دارند و در تقابل این دغدغه‌ها، قصه مستند شکل می گیرد.

این مستندساز با بیان اینکه مخاطب در این مستند شاهد اتفاق های مختلفی است که تمامی این رویدادها در استان حلب سوریه روی می دهد، درباره شهادت صفر صیفی عنوان کرد: شهید صفر سیفی بعدها در استان دیرالزور سوریه به شهادت رسید.

فلاح فر با اشاره به اینکه مستند «پایان ماموریت» در زمان ۲۷ دقیقه تولید شده و تصویربرداری آن یک ماه طول کشیده است، توضیح داد: تصاویر سوریه را از دوستان مرکز رسانه ای فاطمیون گرفتم که به صورت دایم در سوریه حضور دارند. نریشن مستند هم توسط حسین محمدی از شهروندان افغانستانی خوانده و نگارش داستان مستند هم توسط مهدی نعمت اللهی انجام شده همچنین مرکز رسانه‌ای فاطمیون و مرکز مستند حقیقت تهیه کننده حقوقی کار است.

فلاح فر در پایان تاکید کرد: باید پرداخت خوبی روی زندگی رزمندگان افغانستانی انجام شود تا همه مردم چنین آثاری را مشاهده کنند و متوجه شوند که آنها چه کسانی هستند.

نهمین جشنواره مردمی فیلم «عمار»، ۶ تا ۱۶ دی ۹۷ در سینما فلسطین تهران برگزار می‌شود و علاقمندان تا ۲۰ آبان فرصت دارند آثار خود در سایت AmmarFilm.ir ثبت کنند و حداکثر تا ۲۵ آبان تحویل دبیرخانه جشنواره دهند. همچنین از آبان ماه سال جاری تا ۳۰ مهر سال آتی اکران‌های مردمی این جشنواره در شهرها و روستاهای کشور برگزار می‌شود.