زمانپور کیاسری؛

راز پیرمرد نابینا در «آسک» مستند شد/ امرارمعاش با چشیدن سنگ‌ها

مهدی زمانپور کیاسری ضمن اشاره به ساخت مستندی ۵۰ دقیقه‌ای با نام «آسک» از جزئیات روایت و ویژگی‌های سوژه اصلی این مستند گفت.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری مهر، مهدی زمانپور کیاسری کارگردان عرصه مستند درباره جدیدترین فعالیت‌های خود گفت: به تازگی ساخت مستند ۵۰ دقیقه‌ای با نام «آسَک» را که به معنی آسیاب دستی کوچک است، به پایان رسانده و نسخه‌ای از آن را به دوازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» ارسال کرده‌ام. این مستند درباره پیرمرد نابینای جنوبی است که ویژگی‌هایی منحصر به فردی دارد.

وی افزود: این مستند روایتگر داستان زندگی این پیرمرد جنوبی٨٠ ساله است که خداوند نیروی تعبیر خواب به وی داده است. درواقع پیرمرد به کوه می‌رود و با لمس و چشیدن طعم سنگ‌ها، سنگ موردنیاز خود را پیدا و آن‌ها را استخراج می‌کند، سپس با ابزار ابتدایی مانند اره دستی و تیشه، ظروف جنوبی مثل سنگ نان‌پزی و هاون درست و با فروختن آن‌ها امرار معاش می‌کند.

کیاسری عنوان کرد: ساخت «آسَک» را زمستان سال گذشته آغاز کردم و مردادماه امسال نیز آخرین مراحله فیلمبرداری انجام شد و چند روزی است که تدوین و صداگذاری آن نیز به پایان رسیده است. این را هم باید بگویم در این اثر بر خلاف آثار گذشته‌ام که در طبیعت شمال انجام می‌شد به جنوب کشور رفتیم.

این کارگردان در پایان اظهار کرد: من همه آثارم را به تهیه‌کنندگی خودم و همسرم تولید و پس از پایان تولید، حق امتیاز آن را به جاهای دیگر واگذار می‌کنم از همین رو هنوز مشخص نیست حق امتیاز «آسک» به کجا می‌رسد.