پیام تسلیت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب در پی درگذشت «شیخ رضا ابوالقاسمی»

دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پی درگذشت درگذشت «شیخ رضا ابوالقاسمی»، نماد مردم سانسور شده در رسانه ها و سوژه مستند «ایران سبز» پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش «عمار فیلم»، دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در پی درگذشت درگذشت «شیخ رضا ابوالقاسمی»، پیام تسلیتی صادر کرد.

بنابر این گزارش، شیخ رضا ابوالقاسمی، پیرمرد روستایی و روشن ضمیری است که در شلوغی فتنه ۸۸ در مستند «ایران سبز»، از انقلاب و مردم به عنوان پشتوانه حقیقی آن حرف می زند.

مستند «ایران سبز» که برگزیده نخستین دوره جشنواره عمار است، به بررسی ادعای تقلب در انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ پرداخته و با سفر به مناطق مختلف و دور افتاده نظرات مردم را بیان می کند.

متن پیام تسلیت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

من المؤمنین رجال صدقوا ما عاهدوا الله علیه فمنهم من قضی نحبه و منهم من ینتظر و مابدَّلو تبدیلا

دیروز «شیخ رضا ابوالقاسمی»، پیرمرد روشن‌ضمیر و باصدق و صفای اردهال ما را در این دنیا تنها گذاشت و به دیار باقی رفت. نسل انقلاب‌ندیده ما در شلوغی فتنه سال ۸۸ بود که باطن مصفای او را در قاب مستند «ایران سبز» دید و معنای مظلوم مردم را دریافت. او در جامه چوپانی و با زبان زلال و ساده روستایی به ما حالی می کرد پشتوانه های حقیقی انقلاب یعنی مردم را چگونه باید دید و شناخت.

به راستی می توان گفت که تصویر او نماد مردم سانسور شده در رسانه های نارسای داخلی و خارجی است. همپایی اش از سالهای دهه چهل با انقلاب اسلامی در روستا از طریق توزیع رساله امام خمینی(ره) و پذیرایی از تبعیدیان انقلابی و مبلغان روحانی از او چهره‌ای مصمم و باانگیزه در دفاع از حقیقت اسلام ناب ساخته بود که در حضورش با ساده‌ترین عبارات مهم‌ترین شبهات ذهنی روز را روشن می‌شد.

امروز شیخ رضایی را تشییع می کنیم که یاد و نامش تداعی‌گر عهد صادقانه مردم نسبت به آرمان‌های انقلاب اسلامی و مظلومیت تصویر آنها در قاب رسانه است. دفتر مطالعات جبهه فرهنگی و دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار، درگذشت این رجل صادق و روشنفکر عامی را تسلیت می‌گوید و از خدای متعال برای آن عزیز، رحمت و مغفرت و برای خانواده و بازماندگان ایشان صبر و اجر مسألت می‌کند.