فصل دوم «به اضافه مستند» در ایستگاه آخر

آخرین قسمت از فصل دوم برنامه «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «مارش میرا» ساخته هادی نعمت‌اللهی روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. 

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از وطن‌امروز، در این قسمت و پس از پخش مستند، نادر طالب‌زاده، مجری تلویزیون، مستندساز و دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو و هادی نعمت‌الهی، کارگردان مستند «مارش میرا» میهمان برنامه خواهند بود و با موضوع راهپیمایی بزرگ صلح در بوسنی و هرزگوین (مارش‌میرا)، تاریخچه این اتفاق و کشتار مسلمانان بوسنیایی گفت‌وگو خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و آرش خوشخو به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. 

گفتنی است این قسمت از برنامه، آخرین قسمت از فصل دوم «به اضافه مستند» است و فصل سوم با طراحی جدید از اوایل مهرماه امسال روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. 

مستند «مارش‌میرا» روایتی تصویری از مراسم پیاده‌روی صلح در کشور بوسنی و هرزگوین است که همه ساله به منظور بزرگداشت شهدای مسلمان نسل‌کشی سربرنیتسا در جریان جنگ دهه ۱۹۹۰ میلادی در منطقه بالکان برگزار می‎شود. سال گذشته و براساس فراخوان تشکل‌های مردم‌نهاد در ایران، از نویسندگان، پژوهشگران، خبرنگاران و فعالان صلح و مقاومت دعوت شد در این مراسم راهپیمایی حضور یابند و بنابراین گروهی از نویسندگان، پژوهشگران و مستندسازان ایرانی به این مراسم رفتند. مستند «مارش میرا» حاصل این سفر و روایتی از این راهپیمایی بزرگ به یاد بیش از ۸ هزار شهید مسلمان بوسنیایی است. 

برنامه «به اضافه مستند» با  اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا، تهیه‌کنندگی سیدمحمدحسین میری و کارگردانی محمدرضا رضاییان امشب ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.