برگزاری هفته فیلم سینمای ایران در وزنزوئلا با اکران آثار جشنواره عمار

به همت رایزنی فرهنگی ایران و با همکاری بنیاد سینماتک ونزوئلا، شبکه تلویزیونی ایرانی هیسپن تی وی و بخش بین‌الملل جشنواره مردمی عمار، جشنواره سينماي ايران در 10 استان ونزوئلا افتتاح شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، برنامه هفته سینمای ایران (۱۸ تا ۲۸ خردادماه) در دو مرکز سینمایی کاراکاس و مراکز سینمایی دولتی ونزوئلا در ۱۰ استان این کشور با نمایش فیلم سینمایی «طعم شیرین خیال» و مستند «ایران زیبای سربلند» آغاز شد.

در آیین افتتاحیه این رویداد فرهنگی هنری که در سالن نمایش موزه هنرهای زیبای کاراکاس برگزار شد، ماریا سوآرز، معاون هنری وزیر فرهنگ ونزوئلا و ویلیام سانتانا، رییس بنیاد سینمایی ونزوئلا و حسین میرزایی، رایزن فرهنگی ایران در ونزوئلا، به ایراد سخن پرداختند.

رایزن فرهنگی کشورمان در سخنرانی خود ویژگی بارز سینمای معاصر ایران  را معنویت و اخلاق و تأکید بر ارزش‌های انسانی برشمرد و پیام آن را صلح و دوستی و عدالت برای همه ملت‌ها دانست و پیشرفت‌های مکتب سینمای ایرانی در عرصه جهانی را مرهون آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی ایران دانست.

ماریا سوآرز، معاون وزیر فرهنگ و ویلیام سانتانا، رییس بنیاد سینماتک ونزوئلا نیز در سخنانی ضمن تمجید از سینمای ایران و موفقیت‌های آن در جشنواره‌های مهم جهانی، خواهان همکاری بیشتر دو کشور در زمینه تولیدات سینمایی و تبادل تجربیات دو کشور شدند.

بنا بر اعلام این خبر، در این رویداد بزرگ سینمایی فیلم‌های ایرانی علاوه بر کاراکاس (پایتخت) از مراکز تحت پوشش بنیاد سینمایی ونزوئلا در ۱۰ استان این کشور  پخش می‌شود. علاوه بر آن  در این ایام سالن‌های نمایش عمومی غیررسمی در محلات مختلف (معروف به باشگاه سینما یا cine club) نیز  همزمان به نمایش فیلم‌های ایرانی ‌می‌پردازند.

در این رویداد سینمایی فیلم‌های «بادیگارد»، «طعم شیرین خیال»، «کفشهایم کو؟»، «راه آبی ابریشم»، «مریم مقدس»، «خط ویژه» و چندین مستند توریستی کوتاه همانند: «ایران زیبای سربلند»، «ایران فوق‌‌العاده است» و فیلم‌های کوتاه «مورچه و حضرت سلیمان»، «علمک»، «بازاچه خیریه» و … به نمایش  درمی‌آید.