مخالفت مسئولان یک دانشگاه با اکران مستند یونیورستی

اکران مستند جنجالی «یونیورسیتی» که روایتی از فعالیت‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ جندی شاپور دزفول ارائه می‌کند، بعد از چندین هفته پیگیری با جواب منفی مسئولان روبرو شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری دانشجو،  اکران مستند جنجالی «یونیورسیتی» که روایتی از فعالیت‌های علمی دانشجویی در دانشگاه‌ جندی شاپور دزفول ارائه می‌کند، بعد از چندین هفته پیگیری با جواب منفی مسئولان روبرو شد.

بنابراین گزارش و براساس پاسخ روابط عمومی دانشگاه، این اثر بدون توجه به محتوا و در نظر گرفتن نیازها و اولویت‌های دانشجویان، صرفاً به عنوان سندی در تقابل با دوران مدیریتی و کارنامه خود قلمداد شده است.

نوید رضاخانی کارگردان این مستند نیز در این باره گفت: «یونیورسیتی در حالی تاریخچه‌ای از ۷ سال فعالیت‌های علمی و موفقیت‌های دانشجویان دانشگاه جندی شاپور را ارائه می‌کند، که اکنون دیگر خبری از آن شور و نشاط علمی در دانشگاه نیست و گویی ۷ سال خشکی و ناامیدی شروع شده است.»

وی در ادامه افزود: «این اثر با آرشیو قوی و مستدل توانسته از زبان دانشجویان به بایدها و نبایدهای محیط دانگشاهی بپردازد و با گریزی به دانشگاه جندی شاپور باستان، خیلی ساده بیان کند که دانشگاه جای چه چیزی هست و جای چه چیزی نیست. لذا همین مسئله به مذاق مسئولین خوش نیامده است و مجوز اکران آن را در دانشگاه نمی‌دهند.»

رضاخانی با اشاره به انتشار این اثر طی هفته جاری افزود: «مخاطب اصلی آن دانشجویان به خصوص دانشجویان دانشگاه جندی شاپور هستند. لذا علی رغم عدم اکران آن در دانشگاه اما تلاش می‌کنیم آن را به دست تک تک دانشجویان برسانیم تا صدای ما توانستیم نسل‌های گذشته به گوش همگان برسد. این صدا نه از دانشگاهی در تهران و اصفهان و مشهد بلکه از دانشگاهی منتشر می‌شود که در مقایسه با دیگر دانشگاه‌های کشور در رتبه پایین‌تری قرار دارد که این خود از اهمیت ماجرا حکایت دارد.»