وحید جلیلی در کنفرانس افق نو:

آیت الله خامنه ای مبارزه بر سر حداکثرها را رهبری می کنند

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: ایران به رهبری ایشان در مقابل آمریکا ایستاده و اگر روزی مبارزه بر سر حداقل‌ها و بر سر کاپیتولاسیون بوده، امروز مقام معظم رهبری مبارزه بر سر حداکثرها

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از رجانیوز، وحید جلیلی رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار، طی نطقی در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو، اظهار کرد: مامون خلیفه عباسی امام رضا (ع} را به شهادت رساند و در مراسم حضرت نیز شرکت کرد تا شکلی از تروریسم را پایه گذاری کند اما در طول یک هزار و ۲۰۰ سال، میلیون‌ها نفر به زیارت امام رضا(ع) می‌آیند تا نشان دهند، مأمون تروریست بوده و امام رضا (ع) شهید راه عدالت و معنویت است.

وی با بیان اینکه امام خمینی ( ره) فرمودند مشهد شهر دوم مردم ایران است و ایرانیان مشهد را شهر اصلی خود می‌دانند، افزود: اینجا نه شهری معمولی، بلکه تریبونی برای افشا کردن تروریست، مبارزه با آن و مناسب‌ترین مکان برای برگزاری چنین کنفرانسی است.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه در طول یک هزار و ۲۰۰ سال، معنویت همیشه پشتوانه عدالت بوده است، تصریح کرد: از نهضت سربداران برای مقابله با مغولان گرفته تا قیام گوهرشاد در ۸۰ سال پیش که به یک تراژدی بزرگ تبدیل شد، نشانی بر این ادعا است.

جلیلی ادامه‌ داد: رضا میرپنج توسط انگلیس‌ها در ایران به پادشاهی رسید و پرچم‌دار غرب‌گرایی در ایران معاصر شد، او مردم این شهر را قتل عام و زنده به گور کرد، چون حاضر نشدند، روسری از سر بردارند و کلاه شاپو بر سر بگذارند.

وی با بیان اینکه قتل‌عام مردم آخرین تراژدی نبوده است، توضیح داد: ۴۰ سال بعد از این حادثه، امام خمینی(ره) به‌ خاطر اعتراض به کاپیتولاسیون تبعید شد و در یک سخنرانی تاریخی گفت، اگر یک آشپز آمریکایی شاه ایرانی را بکشد، کسی حق محکومیت او را ندارد.

رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره مردمی فیلم عمار با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله‌العالی) از شاگردان امام خمینی(ره) و از اصلی‌ترین نمایندگان عدالت‌خواه هستند، خاطرنشان کرد: ایران به رهبری ایشان در مقابل آمریکا ایستاده و اگر روزی مبارزه بر سر حداقل‌ها و بر سر کاپیتولاسیون بوده، امروز مقام معظم رهبری مبارزه بر سر حداکثرها را رهبری می‌کنند.

جلیلی با اشاره به وضعیت متفاوت کشورهای منطقه و همچنین وضعیت متفاوت ایران با این کشورها ادامه داد: مصر کشوری شبیه ایران با سابقه تمدنی طولانی‌ است که همزمان با انقلاب ایران، تسلیم شد و کمپ دیوید را امضا کرد، اگر هم‌اکنون وضعیت ایران و آمریکا را مقایسه کنید، می‌بینید، ایرانی که ۴۰ سال مقاومت کرده و شهید داده، از مصری که نوکری آمریکا را کرده، تحریم‌های سیاسی بیشتری را تحمل کرده است و امروز به مراتب پیشرفته‌تر است.

وی در پایان تصریح کرد: ما به ترامپ و بولتون حق می‌دهیم و دلیل درد و رنج‌ها، ناله‌ها و زوزه‌هایشان را می‌فهمیم، اما از هویتمان دست نمی کشیم و شعارمان مبارزه با تروریست است.