کارشناس مرکز تخصصی مهدویت:

«به وقت شام»؛ تجلی هنر منتظرانه و زمینه ساز/راه ادای دِین سینما به مهدویت و مدافعان حرم!

حاتمی کیا امروز به عنوان یک خط شکن وارد عرصه شده و راه شهید آوینی ادامه می دهد که همان نمایش ارزش های انقلاب از طریق هنر، رسانه و تصویر است.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام و المسلمین جواد نصرالله پور، کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در سخنانی که با محور اکران فیلم «به وقت شام» انجام شد، با اشاره به سوءاستفاده های داعش و گروه های تکفیری از آموزه های اسلام و قرآن، اظهار کرد: اسلام دین مهر و رحمت است و مهمترین لقب پیامبر اسلام (ص) «رحمت للعالمین» است و در تاریخ نیز جلوه های رحمت ایشان بارها ذکر شده است.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت در پاسخ به این سوال که در برابر اینگونه رفتارهای التقاطی چه باید کرد؟، گفت: ضمن افشای چهره خبیث تکفیری ها از طریق رسانه ها و سینما و همچنین بیان نقش غربی ها، آل سعود و صهیونیست در حمایت و ایجاد این جریان های تروریستی، باید نسخه اصلی اسلام ناب را به مردم معرفی کرد زیرا درمان حقیقی مشکلات امروز جهان، انتظار منجی موعود(عج) است لذا مقاومت ما باید جهت دار باشد تا زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم کند.

کارشناس مرکز تخصصی مهدویت با اشاره به اینکه هنر امثال حاتمی کیا در سینمای انقلاب اسلامی نمایش این تفاوت هاست، ابراز کرد: حاتمی کیا امروز به عنوان یک خط شکن وارد عرصه شده و راه شهید آوینی ادامه می دهد که همان نمایش ارزش های انقلاب از طریق هنر، رسانه و تصویر است.

وی اضافه کرد: امروز حاتمی کیا وظیفه زدودن غبار مظلومیت از چهره مدافعان حرم اهل بیت (ع) و مدافعان حریم انسانیت را در فیلم «به وقت شام» انجام داده است و این جریان باید توسط هنرمندان ارزشی در جبهه انقلاب ادامه پیدا کند.

نصرالله پور با بیان اینکه زبان رسانه و سینما یک زبان بین المللی است، تصریح کرد: باید با بهره گیری از این زبان، اسلام ناب محمدی که سرشار از مهر و محبت است، به جهانیان ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمینه سازی برای ظهور امام زمان (عج) جزء از مسیر مهر و محبت، خدمت، ایثار و شهادت در راه خدا برای حفظ سرزمین های اسلامی نمی گذرد لذا باید در انقلاب اسلامی در زمینه های امور رسانه ای، هنری و سینمایی برای این امر قدم برداریم که خوشبختانه در سالهای اخیر با برگزاری جشنواره فیلم مردمی عمار و پرچم داری کارگردانان بزرگی همچون ابراهیم حاتمی کیا، انقلاب در حال فتح قله های هنر و سینماست چنان که اثر «به وقت شام» فصل جدیدی از هنر انقلابی و حرکت به سمت آرمان های انقلاب اسلامی در ابعاد جهانی است.