وحید جلیلی: مدافعان حرم نباید در ادبیات انقلاب اسلامی مغفول واقع شوند

وحید جلیلی از فعالان فرهنگی گفت:با توجه به اینکه ما تجربه ای ۴۰ ساله در ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس داریم، نباید بگذاریم قضیه مدافعان حرم مغفول واقع شود.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری تسنیم، وحید جلیلی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره فیلم عمار و از فعالان فرهنگی کشور با حضور در نمایشگاه کتاب تهران با بیان اینکه پرداختن به موضوع دفاع مقدس از نگاه همسران شهدا و چاپ کتاب خاطرات همسران شهدا کار بسیار خوبی است، گفت: پرداختن به نقش زن در انقلاب و دفاع مقدس هنوز جای کار بسیاری دارد، اگر ما ۲۰۰هزار شهید داشته باشیم به همین تعداد خواهر و مادر شهید داریم که باید خاطرات آنها و روایت درد و رنج و ایثار آنها برای جامعه بازگو شود، هرچند که تعداد زیادی از آنها به رحمت ایزدی پیوستند.

این فعال فرهنگی افزود: در موضوع همسران شهدا نیز تا زمانی که آنها در قید حیات هستند باید خاطراتشان جمع آوری شود و نگاه به جنگ و ایثار و مقاومت نیز از دیدگاه همسران شهدا برای مردم جامعه بازگو شود و چراغ راهی برای پیمودن مسیر زندگی مردم باشد.

جلیلی در ادامه به موضوع مداغعان حرم و لزوم ثبت و ضبط خاطرات آنها اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ما تجربه ای ۴۰ ساله در ثبت و ضبط خاطرات دوران دفاع مقدس داریم و خلاءها و دریغ هایش را میدانیم، نباید بگذاریم قضیه مدافعان حرم مغفول واقع شود و روایت کاملی از آن در دسترس نباشد.

وی ادامه داد: بنابراین باید از هم اکنون شروع کرد و با خلاء شناسی و آسیب شناسی ادبیات دفاع مقدس، کاری کنیم که در موضوع مدافعان حرم کاملا مشخص باشد که ادبیات انقلاب اسلامی گامی بزرگ رو به جلو برداشته و کم کاری‌ها و حلقه‌های مفقوده را از آن عبور کرده است.