در حلقه ادبی مجاز مطرح شد:

جلوگیری از برگزاری مراسم سالگرد برای جانباختگان حادثه معدن یورت/مستند زمستان یورت، صدای کارگران مظلوم است

میلاد میرزا باقری گفت: ما هنوز نتوانسته‌ایم مستند «زمستان یورت» را در شهرستان آزادشهر اکران کنیم، چرا که شورای تأمین جلوی اکران را گرفت.

به گزارش «عمار فیلم»، میلاد میرزا باقری، کارگردان مستند «زمستان یورت»، در جلسه اکران این مستند در حلقه شاعران و فعالان مجازی که در محل سازمان فضای مجازی «سراج» برگزار شد، با بیان این که ما هنوز نتوانسته‌ایم مستند «زمستان یورت» را در شهرستان آزادشهر اکران کنیم، چرا که شورای تأمین جلوی اکران را گرفت، اظهارداشت: شورای تأمینی که باید جلسه بگذارد تا مشکلات کارگران را حل کند جلسه می گذارد و جلوی صحبت کارگران را می‌گیرد و آن ها را بایکوت می‌کند.

وی با بیان این که پیگیری بسیار کردیم تا برای سالگرد حادثه معدن یورت مراسمی بزرگ و باشکوه برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: متأسفانه اجازه برگزاری مراسم سالگرد جانباختگان داده نشد و از این کار جلوگیری به عمل آمد و قرار شد هر روستا و هر شخص در محل زندگی اش مراسمی بگیرد.

این کارگردان جوان با بیان این که نمی دانم چرا جلوی صدای مستضعفان جامعه گرفته می شود، گفت: اگر مسئولان جلوی شنیده شدن صدای مظلومان جامعه را بگیرند شبکه‌های معاند روی این موج ها سوار می‌شوند و برداشت‌های خود را می‌کنند.

وی با انتقاد از صدا و سیما به سبب عدم پخش این اثر مستند اظهار داشت: این مستند در چارچوب این نظام ساخته شده و حرف دل کارگران است، پس بگذاریم حرف دل کارگران شنیده شود و من از هر کسی که کاری از دستش بر می‌آید تقاضا دارم که در دیده شدن این مستند که شنیده شدن صدای کارگر است کمک کند.

ظالمی که همچنان پشت میزش است

میرزاباقری با بیان این که جانباختگان حادثه معدن یورت پس از یک سال هنوز شهید اعلام نشده اند، گفت: نمی دانم چرا مدیرعامل ظالم معدن پس از این همه ظلم همچنان باید صبح بیاید و پشت میزش بنشیند و این اتفاق واقعاً عجیب است؛ چرا که رفتار ظالمانه و حق خوری‌های آن مدیرعامل در حق کارگران همچنان ادامه دارد.

گفتنی است، مستند «زمستان یورت» که درجریان اکرانهای خود، با ممانعت هایی هم رو به رو شده است، جایزه ویژه بخش نقد درون گفتمانی هشتمین جشنواره عمار را نیز در کارنامه دارد.

همچنین علاقمندان جهت تهیه و اکران این مستند، می توانند به سایت Ammaryar.ir  مراجعه کنند.