مخالفت دانشگاه خیام مشهد با اکران «به وقت شام»/ صبر کنید یک ماه دیگر سی‌دی فیلم می‌آید!

فیلم «به وقت شام» در دانشگاه‌های کشور رکورد زد و تعداد زیادی از دانشگاه به اکران این فیلم در دانشگاه خود پرداختند؛ اما با همه این استقبال‌ها ...

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری دانشجو، فیلم سینمایی «به وقت شام» آخرین ساخته تحسین شده ابراهیم حاتمی کیا این روزها تجربه خوبی را در گیشه سینمای ایران به ثبت رسانده و به تازگی مرز فروش هفت میلیارد تومانی را رد کرده است.

این فیلم توانست برای حاتمی کیا سیمرغ بلورین بهترین کارگردان سی و ششمین جشنواره فیلم فجر را به ارمغان بیاورد و حاتمی کیا را به عنوان رکورددار سیمرغ کارگردانی معرفی کند.

علاوه بر جوایز کسب شده توسط فیلم به وقت شام، این اثر از سوی بسیاری از مسئولین فرهنگی، خانواده شهدا، خانواده مدافعین حرم و همچنین هنرمندان مورد تحسین و ستایش قرار گرفت. فیلمی که با فروش بی نظیر خود نشان داده عامه مردم را نیز به شدت به خود علاقمند کرده است.

فیلم سینمایی “به وقت شام” به تهیه کنندگی محمد خزاعی دومین همکاری مشترک ابراهیم حاتمی کیا و سازمان اوج است که برای نخستین بار در سطح اول سینمای ایران به صورت مستقیم به حوادث منطقه و اسلام تکفیری می پردازد.

با این حال فیلم “به وقت شام” در دانشگاه های کشور هم رکورد زد و تعداد زیادی از دانشگاه های کشور به اکران این فیلم در دانشگاه خود پرداختند و از دیروز به صورت دانشگاهی اکران این فیلم نیز آغاز شد؛ اما با همه این استقبال ها روز گذشته خبر مخالفت دانشگاه خیام مشهد با اکران این فیلم به شدت خبر ساز شد.

یک ماه دیگر سی دی فیلم می آید/ دانشجویان در خانه “به وقت شام” را ببینند!

محمد مرادی بیناباج، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: باتوجه به استقبال بی نظیر دانشگاه های کشور از اکران دانشگاهی فیلم “به وقت شام” ما نیز در شورای فرهنگی دانشگاه در خواست اکران دانشگاهی این فیلم را مطرح کردیم.

مرادی ادامه داد: همچنین در زمان مطرح کردن این درخواست دلایل پخش فیلم را هم تشریح کردیم و به بزرگواران گفتیم که باتوجه به هجمه های داخلی عده ای به مدافعان حرم و چرایی حضور ما در این منطقه پخش این فیلم بسیار می تواند کمک کند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد افزود: پس از مطرح کردن این درخواست، برخی مسئولان دانشگاه خیام که به نظر دلیل منطقی برای رد این درخواست نداشتند، با اعلام اینکه یک ماه دیگر سی دی این فیلم به بازار می آید و دانشجویان می‌توانند این فیلم را در خانه مشاهده کنند با پخش فیلم در دانشگاه مخالفت کردند!

وی افزود: متاسفانه بعضی از مسئولان دانشگاه خیام به واقع دغدغه فرهنگی ندارند.

مرادی با اشاره به واکنش های دیگر دانشگاه های استان به این موضوع گفت: پس از انتشار خبر مخالف دانشگاه خیام با اکران “به وقت شام”  دیگر دانشگاه های استان که اکران این فیلم را دارند با دعوت از دانشجویان دانشگاه خیام برای حضور در این اکران ها به این موضوع واکنش نشان دادند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد در پایان گفت: با توجه به اینکه ما در مسائل فرهنگی به فرموده رهبری آتش به اختیار عمل می کنیم در حال رایزنی هستیم تا اکران فیلم به وقت شام را ویژه دانشجویان دانشگاه خیام در یکی از سینماهای مشهد داشته باشیم.

کاربران فضای مجازی هم پس از انتشار خبر مخالفت مسئولین دانشگاه خیام با اکران “به وقت شام”  به این موضوع واکنش نشان دادند.

سید محمد رضا فیروزی درباره این موضوع نوشت: اینکه با توجه به شرایط فعلی تحولات منطقه، مسئولین دانشگاه #خیام_مشهد ⁩ اجازه اکران فیلم #به_وقت_شام ⁩ را نمیدهند، ‏یعنی یک اشکال هست….

رضا مجیدی هم با توجه به دغدغه فرهنگی مسئولین این دانشگاه نوشت: ‏اکران فیلم ⁧#به_وقت_شام ⁩ توی دانشگاه خیام اجازه پخش نگرفت، برخی مسئولان دانشگاه گفتند صبر کنید سی دی هاش میاد بعد نگاه کنید، دغدغه مسئولین اینجا مشخص شد… #مدافعان_داعش ⁩ رو پیدا کنید!

کاربر کلاه قرمزی هم با واکنش به این موضوع نوشت: ‏۵ تا کشور دنیا فیلم ⁧ #به_وقت_شام ⁩ روخریدن و در سینماهاشون دارن پخش میکنن حتی ⁧#ژاپن ⁩! تا #لذت_فیلم_خوب ⁩ رو مردم اوناهم تجربه کنن اونوقت سه‌ تا از ⁧#مدافعان_داعش ⁩ حالا به هر دلیلی با پخش اون تو ⁧ #دانشگاه_خیام ⁩ مخالفت کردن!

‏اصن مگه‌داریم مگه‌میشه ⁩؟