چراغ هفته فیلم عمار در نقاط مختلف شیراز روشن شد:

افتتاح «اولین سینما محله عمار شیراز» در حرم مطهر احمدبن موسی(ع)

اکران فیلم‌های جشنواره عمار محدود به زمان و مکان نیست و این شاخصه، ارتباط دوسویه و تعامل نزدیک مردم با آثار جشنواره را به دنبال داشته است.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از شیرازه، جشنواره مردمی فیلم عمار به عنوان یکی از رویش‌های هنر انقلاب اسلامی از سال ۸۹ آغاز به کارکرد و هر سال پر رونق تر از سال قبل فصل اکران خود را آغاز کرده است.

اکران فیلم‌های جشنواره عمار محدود به زمان و مکان نیست و این شاخصه، ارتباط دوسویه و تعامل نزدیک مردم با آثار جشنواره را به دنبال داشته است. آثار این جشنواره علاوه بر افتتاحیه فصل اکران در هر موقعیت مکانی وزمانی در معرض تماشای علاقه‌مندان است و اکران کنندگان درروستاها و شهرها و استان‌های مختلف از هر فرصتی برای اکران این آثار استفاده می‌کنند.

سالانه ماحصل این جشنواره مردمی با قالب‌های معین و موضوعاتی برخاسته از ارزش‌های انقلاب اسلامی، هویت بومی و ملی کشورمان در اختیار اکران کنندگان داوطلب و با انگیزه ای قرار می‌گیرد که روز به روز سعی دارند حلقه اکران کنندگان را گسترش دهند ومخاطبان بیشتری را با این فیلم‎‌ها آشنا کنند.

هفته هنر انقلاب اسلامی یک از فرصت‌های طلایی برای اکران کنندکان هنردوست و انقلابی این جشنواره است و معمولا در هرشهر و استانی برای این بازه زمانی برنامه‌های ویژه ای تدارک می‌بینند.خوشبختانه شیراز هم از این برنامه‌ها بی‌نصیب نماند و چراغ هفته فیلم عمار همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در نقاط مختلف شهر شیراز نیز روشن شد.

دبیر استانی جشنواره مردمی فیلم عمار در فارس در خصوص فلسفه تبدیل روز هنر انقلاب اسلامی به هفته هنر انقلاب اسلامی توضیح داد: روز بیستم فروردین ماه به مناسبت شهادت سید مرتضی آوینی و باتوجه به شخصیت و جایگاه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری تأثیرگذار ایشان، به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد. در چند سال اخیر برای اینکه از فرصت این روز جهت آشنایی با دیدگاه‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری وافکار شهید آوینی، و معرفی آثار فرهنگی و هنری تولید شده در جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و هنرمندان انقلابی استفاده بیشتری شود، این روز(بیستم فروردین) روز شروع هفته هنر انقلاب اسلامی قرار گرفته است و ویژه برنامه‌های این هفته تا بیست و هفتم فروردین ادامه دارد.

محمدعلی یزدان‌شناس اظهار داشت: عمده ترین برنامه ستاد اکران جشنواره مردمی فیلم عمار در استان فارس، در هفته هنر انقلاب اسلامی، برگزاری«هفته فیلم مردمی عمار» است. در این هفته، در هفت مکان مختلف در سطح شهر فیلم‌های منتخب جشنواره عمار اکران می‌گردد.

وی اعلام کرد: همچنین در این هفته «اولین سینما محله عمار شیراز» در حرم مطهر احمدبن موسی (ع )افتتاح خواهد شد.

یزدانشناس با اشاره به اینکه جشنواره عمار یک ساختار کاملا مردمی دارد ابراز داشت: مهمترین وجه فعالیت‌های عمار، تولید و اکران فیلم‌های دغدغه مند در زمینه های مختلف است، به نظر بنده با همکاری و همراهی هنرمندان و علاقمندان به فعالیت‌های فرهنگی و هنری جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، می‌توان قدم‌های مؤثری برای اعتلای فرهنگ انقلاب اسلامی انجام داد.

وی در خصوص راه‌های پیوستن به شبکه اکران کنندگان و ویژگی یک اکران کننده نیز توضیح داد: علاقمندان می‌توانند با ثبت‌نام به عنوان اکران‌کننده مردمی، فیلم‌های جشنواره عمار را با توجه به امکانات و توانایی خود برای هر تعداد از مخاطبانی که به آن‌ها دسترسی دارند، پخش کنند. علاقمندان برای ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانند به پایگاه اینترنتی سامانه اکران مردمی جشنواره عمار به نشانیekran.ammarfilm.ir مراجعه کنند.

همچنین اکران کنندگان می‌توانند در جاهایی مثل مسجد یا هیئت یا مدرسه ومحله یا محل کار خود، به صورت هفتگی یا ماهانه، فیلم‌های جدید سینمای انقلاب را به صورت بلیت‌فروشی اختیاری اکران کرده و با ایجاد نهادی به نام «سینما مردم»، در تولید آثار بعدی، سهیم باشند.

وی با اشاره به اینکه هر فیلمسازی برای پیشرفت، به نقد اثرش نیاز دارد، ابراز داشت: اکران کنندگان می‌توانند با نظرسنجی در اکران‌های مردمی، دیدگاه‌های مردم را به عنوان مخاطبان اصلی به فیلمساز سینمای انقلاب برسانند.

یزدان‌شناس گفت: حتی اگر کسی امکان اکرن فیلم‌ها را ندارد، می‌تواند در حد توان خود، با فراهم کردن مکان اکران، هزینه اکران، تبلیغات، برنامه جنبی، پوشش رسانه‌ای و غیره در این فعالیت مردمی سهیم شود.

دبیر استانی جشنواره عمار درخصوص اینکه آیا هنر انقلاب اسلامی رشد متناسب با حدود چهار دهه گذر زمان را نشان می‌دهد، پاسخ داد: قطعا لیاقت هنر انقلاب اسلامی بسیار بیشتر از آن چیزی است که امروز می‌بینیم. ما نیازمند «ارتقای آموزش‌های تخصصی در حوزه‌های مختلف هنری» و «تولید آثار فاخر هنری» و «توزیع شایسته آثار هنری جهت دسترسی حداکثری مردم» هستیم. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند :«خرمشهرها درپیش است…»