۳۱ هزار نفر مخاطب آثار جشنواره عمار در راهیان نور شدند/پویش امر به معروف فرهنگی برای حمایت از آثار نوروزی سینمای انقلاب

به همت اکران‌کنندگان مردمی جشنواره عمار، زائران راهیان نور، از 15 اسفند 96 تا 5 فروردین در یادمان‌ها و مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی، میهمان فیلم‌های این جشنواره و تعدادی از آثار سینمای انقلاب شدند.

به گزارش «عمار فیلم»، زائران راهیان نور، از ۱۵ اسفند ۹۶ تا ۵ فروردین سال جاری در «یادمان شهدای هویزه»، «موزه دفاع مقدس خرمشهر»، «پادگان دوکوهه» و «پادگان شهید کلهر»، در سینماسنگرهای جشنواره مردمی فیلم عمار به تماشای فیلم‌ها و آثار سینمای انقلاب شدند.

بنابرین گزارش، آیین افتتاحیه اکران‌های سینماسنگر یادمان شهدای هویزه به عنوان قرارگاه مرکزی سینماسنگرهای جشنواره عمار در مناطق عملیاتی جنگ تحمیلی، با صحبت‌های مادر شهیدان فرجوانی برگزار شد. در این آیین مادر شهید فرجوانی، در سخنانی پخش فیلم‌های ارزشی و انقلابی را یکی از ابزارهای مهم و تأثیر گذار در عرصه تبلیغ و معرفی انقلاب عنوان کرد.

علاوه بر حضور زائران کاروان‌های مختلف از سراسر کشور و خانواده شهدا از جمله شهید علم الهدی، شهید احمدی روشن، شهید سیدمحمدعلی حکیم، شهید عیوضی، شهید مدافع حرم شهید مدافع حرم محمد رضا عسکری فرد و…، برخی از مسئولان هم در سینماسنگرهای عمار حاضر شدند و به تماشای فیلمهای سینمای انقلاب نشستند.

سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی کشور یکی از این مسئولان بود که بعد از بازدید از سینماسنگر یادمان شهدای هویزه در سخنانی گفت:ایرانیان حماسه ساز هستند و انقلاب اسلامی ما هم یک حماسه است، کمک به مظلوم و مردم است، باید چنین مسائلی را منتشر کنیم.

حجت الاسلام ماندگاری نیز در بازدید خود از سینماسنگر هویزه، با بیان اینکه هر جا ما کار را دست مردم بسپاریم به موفقیت می رسیم، گفت: جشنواره عمار یک ابتکار خوب است که در عرصه فرهنگی کار را دست مردم سپرده است.

بنابر این گزارش، آثار به نمایش درآمده در سینماسنگرهای جشنواره عمار  متناسب با دغدغه زائران و طیفهای مختلف مخاطبان شامل آثاری در موضوعات اقتصاد مقاومتی، نقد درون گفتمانی، تاریخ معاصر، دفاع مقدس و شهدای انقلاب و در قالب‌های فیلم، مستند، نماهنگ و انیمیشن بودند.

«دایو»، «مادرانه»، «تکخوان»، «بازگشت قهرمان»، «پرواز از حلب»، «راز حلب»، «تراس»، «ترک»، «صداها»، «انتخاب با خودمونه»، «کارگران مشغول کارند»، «ابوذرها نمیمیرند»، «وحید»، «نبرد خلیج فارس»، «بیشه»، «خاکریز های نمکی»، «بختک» و نماهنگ های «تازه اول عشق است»، «صبح صادق» و… از جمله آثاری بودند که در ایام فعالیت «سینماسنگر» به نمایش درآمدند.

نمایش ویژه آثار سینمای انقلاب از جمله فیلم سینمایی «یتیم خانه ایران» هم از دیگر برنامه های سینماسنگرهای عمار  در یادمان شهدای هویزه و دوکوهه برای زائران مناطق عملیاتی دفاع مقدس بود.

همزمان با پخش این آثار، پویشی نیز با هشتگ «امر به معروف فرهنگی» در جهت حمایت و معرفی سه اثر به وقت شام، لاتاری و انیمیشن فیلشاه به عنوان آثار سینمای انقلاب در اکران نوروزی حضور دارند، در سینماسنگرهای جشنواره عمار به راه افتاده بود.

در کنار این پویش و علاوه بر نمایش فیلمهایی درباره حمایت از کالای ایرانی، در قالب طرحی با محوریت «گل های کاغذی» کمپینی هم برای حمایت از تولید فیلم‌ کوتاه درباره تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی ایجاد شده بود که در طی آن، زائران با مشارکت خود در این کمپین، بخشی از هزینه‌های تولید یک اثر کوتاه را برعهده گرفتند.

حضور همرزمان جاوید الاثر حاج احمد متوسلیان، کاروانی از نیروهای حشدالشعبی عراق و گروهی از زائران افغانستانی که در میان آنها یکی از جانبازان مدافع حرم هم حضور داشت از دیگر اتفاقات سینماسنگر بود که متناسب با هر کدام، تعدادی از آثار جشنواره عمار برایشان اکران شدند. خبرنگار کلمبیایی شبکه ۲۴NTN هم از دیگر میهمانان غیر ایرانی سینماسنگر بود.

تعدادی از کارگران معدن یورت آزادشهر استان گلستان هم دیگر میهمانان خاص سینماسنگر بودند که در زمان حضورشان، برخی مسائل و مشکلاتشان را مطرح کردند. مستند زمستان یورت که در دوره اخیر جشنواره عمار به نمایش درآمده بود، درباره حادثه سال گذشته ریزش این معدن و وضعیت این کارگران ساخته شده است.

اجرای گروه های سرود سپیدان استان فارس و دانش آموزان راوند کاشان از جمله برنامه های جنبی بود که در کنار اکران فیلمها در طول برگزاری سینماسنگر برگزار شد. «تک خوان»، «راهی» و «شهید» از جمله سرودهایی بود که این گروه ها اجرا کردند.

برپایی سفره هفت سین، پخش سخنرانی نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای زائران، غرفه عرضه محصولات فرهنگی و دفاتر ایرانی اسلامی، ثبت نام اکران کننده و عرضه آثار عمار ویژه شبکه نمایش خانگی دیگر حواشی و برنامه‌های سینماسنگرهای جشنواره مردمی فیلم عمار، در طول مدت برگزاری در مناطق عملیاتی جنوب بود.

بر اساس این گزارش، در مجموع بیش از ۳۱ هزار نفر از زائران سرزمین های نور با حضور در سینماسنگرهای جشنواره عمار در  یادمان شهدای هویزه، موزه دفاع مقدس خرمشهر، پادگان دوکوهه و پادگان شهید کلهر به تماشای آثار این جشنواره و تعدادی از آثار سینمای انقلاب نشستند.