کارگردان علمک:

آرزویم ساخت فیلمی مانند «بازمانده» است/سینمای ایران نتوانسته دین خود را به فلسطین ادا کند

حسین دارابی گفت: تنها موضوع فلسطین در سینمای ایران مهجور باقی نمانده بلکه موضوعات فراوانی داریم که به این سرنوشت دچار هستند.
حسین دارابی

به گزارش «عمار فیلم»، تعدادی از آثار جشنواره عمار در غزه در قالب چهارمین اکران‌های جشنواره مردمی عمار به نمایش درآمده است که یکی از این آثار «علمک» است، حسین دارابی کارگردان فیلم کوتاه «علمک» درباره این مهم که: سینمای ایران قطعاً نتوانسته تا امروز دین خود را نسبت به آرمان های کشور فلسطین ادا کند. زیرا فیلم های ساخته شده بسیار محدود و کم بوده است. به عبارت بهتر صحبت‌های اصلی و جدی که در راستای اهداف و برنامه‌های انقلاب اسلامی است خیلی کم در فیلم های ساخته شده انعکاس دارد.

دارابی عنوان کرد: به عنوان یک فیلمساز اعتقاد دارم فیلمی همچون «بازمانده» بسیار کم در سینمای ایران ساخته شده است. که ای کاش بیشتر از این فیلم ها در سینما ساخته شده بود. آرزو دارم روزی بتوانم فیلمی همچون «بازمانده» را در سینمای کشور تولید کنم.

وی اظهار داشت: تنها موضوع فلسطین نیست که در سینمای ایران مهجور باقی مانده است زیرا موضوعات فراوانی داریم که به این سرنوشت دچار هستند. البته به نظرم تابویی در سینما وجود دارد که چه بسا خیلی نمی‌شود از این‌ها صحبت کرد. در حقیقت هنوز بسیاری از هنرمندان هستند که موضوع فلسطین را دغدغه خود نمی‌دانند و با آن ارتباط برقرار نکرده اند.

لزوم ساخت آثار درباره فلسطین مطالعه است

این کارگردان تصریح کرد: اگر هنرمندان مطالعات بیشتری درمورد فلسطین داشته باشند و موضوع حمایت از مقاومت مردم این کشور بیشتر برای آنها تبیین شود قطعا افراد بیشتری پیدا می شوند که دغدغه این کشور را پیدا کنند و بخواهند تا در مورد آن فیلم بسازند.

دارابی در پایان گفت: زمانی که مردم ببینند شهروندان فلسطین در چه مظلومیتی قرار گرفتند و چگونه به آنها ظلم می شود و چطور با دست خالی و بدون پشتوانه مادی مقاومت می کنند قطعا با آنها ابراز همدردی و همراهی می کنند. ضمن اینکه کار سینما جریان سازی در سطح جامعه است.

گفتنی است بر اساس اعلام جشنواره عمار، چهارمین دوره اکران های این جشنواره، از چهارشنبه ۲۳ اسفند به مدت ۳ روز در شهر غزه صورت می گیرد و ۱۵ اثر جشنواره عمار و سینمای انقلاب از جمله یتیم خانه ایران، فرشتگان قصاب، سفری برای بازگشت، کلاس، علمک، آنتراکت، بدون مرز، ولد و … برای مردم اکران می شوند. اکرانهای روز پایانی این هفته فیلم نیز به نمایش آثار ویژه کودک و نوجوان اختصاص یافته است.