برگزیده هشتمین دوره جشنواره فیلم عمار: 

تولید برنامه های رسانه ای پرمحتوا به ارتقای سطح فرهنگی جامعه می انجامد 

برگزیده هشتمین دوره جشنواره فیلم عمار و مستندساز رادیو تصریح کرد: بی شک تولید برنامه های رسانه ای پرمحتوا به ارتقای سطح فرهنگی جامعه می انجامد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری حوزه، خانم محدثه رییس عبداللهی با اشاره به این که با تولید مستند رادیویی “خدیجه انقلاب” چندی پیش در هشتمین دوره جشنواره فیلم عمار به عنوان نفر برگزیده مورد تقدیر قرار گرفت و برنده فانوس طلایی و تندیس جشنواره شد، ابراز داشت: این اثر درباره زندگی و تحول یافتن “محرزه لاعب”، بانوی فرانسوی است که اوایل انقلاب با امام(ره) در نوفل لوشاتو آشنا شده و تحت تاثیر ایشان با مذهب تشیع آشنا شده و همه زندگی و ثروت خود را وقف انقلاب و اسلام می کند.

وی افزود: این بانوی مکرمه در طول زندگی اش بعد از این تحول ، فعالیت های انقلابی پرشوری داشته و حتی در دوران دفاع مقدس با ارسال دارو به کمک رزمندگان اسلام می آید؛ با این حال از سوی دولت فرانسه مدتی زندانی می شود اما آن ها در نهایت مجبور به آزادی او می شوند.

وی اضافه کرد: خدیجه انقلاب در نهایت در سن ۸۲ سالگی دار فانی را وداع گفته و طبق وصیت خود در سال ۹۴ به قم آورده شده و در این شهر به خاک سپرده می شود.

این تهیه کننده و مستندساز رادیو قم همچنین با تاکید بر این که اهتمام به تولید چنین آثاری باید همراه شود با حمایت مسئولان نهادها و دستگاه های فرهنگی گفت: به خصوص از آن جا که رادیو ، رسانه گرمی به شمار می رود  که مخاطب را به تفکر و اندیشه بیشتر وا می دارد تولید و پخش این گونه برنامه ها در رادیو می تواند به بهبود رویکرد فرهنگی جامعه کمک شایان توجهی کند.

خانم عبداللهی بیان داشت: علاوه بر این مسال در زمینه فرهنگ شهروندی و مقوله سبک زندگی نیز صدا و سیما و نهادهای رسانه ای و فرهنگی نقش مهمی می توانند ایفا کنند.

وی افزود: به عنوان مثال ما در صدا و سیما اتاق فکر داریم و مسئولان و کارشناسان استان دعوت می شوند و در شرایطی که امروز شبکه های اجتماعی و فضای مجازی جولان می دهند، توجه به این مباحث در رسانه ملی و دیگر رسانه های کشور می تواند به نشر فرهنگ دینی و ملی کمک کند.