گردهمایی آتش به اختیاران فرهنگی اصفهان در کنار مزار شهید حججی

گردهمایی اکران کنندگان مردمی جشنواره عمار و آتش به اختیاران فرهنگی اصفهان همزمان با آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی، در یادمان شهدای نجف‌آباد و در کنار مزار شهید حججی برگزار شد.

گردهمایی فعالان آتش به اختیار و اکران کنندگان جشنواره مردمی عمار با میزبانی شهیدان حاج احمد کاظمی، شهید محسن حججی و شهید سجاد شاهسنایی شامگاه یکشنبه همزمان با آغاز چهلمین سال انقلاب اسلامی، در محل یادمان شهدای نجف‌آباد و در کنار مزار شهید حججی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه که با اجرای محمدصادق میرصالحیان از شاعران جوان اصفهان برگزار شد، فیلم تک‌خوان اکران شد که به ماجرای اجرای یک گروه سرود نوجوان در جریان راهپیمایی می پردازد. در خلال پخش این فیلم گروه سرود طاها از اصفهان با تک خوانی محمدحسین رضایی از خمینی شهر ،سرود این فیلم را به طور زنده اجرا کردند.

* تقدیر پدر شهید حججی از برگزیده جشنواره عمار

در ادامه این برنامه از حاج عباس شیروی که طی اقدامی خلاقانه سنگ‌فرش مسجد ولی‌عصر(عج) خمینی‌شهر را مزین به شعار مرگ بر آمریکا کرده بود و اکنون به عنوان یکی از جوایز جشنواره عمار قرار گرفته است، مورد تقدیر قرار گرفت.

حجت‌الاسلام ایمانیان مسؤول فرهنگی یادمان شهدای نجف‌آباد با قدردانی از این کاشی‌کار انقلابی از نقش مردم در طول سالیان انقلاب و دفاع مقدس یاد کرد.
وی انقلاب را برگرفته از ۳ ضلع مثلث غدیر، عاشورا و مهدویت برشمرد و گفت: این‌گونه شعارها هم چون مرگ بر آمریکا، تاریخ مصرف ندارد و یک فرهنگ است که ما مخالف فرهنگ غرب و دشمنان انقلاب و قرآن هستیم و اگر سنگ‌فرش یک مسجد این‌گونه مزین شده این باور ماست که اینها مخالف قرآن و دین اسلام هستند.

* خود را برای جنگ با رژیم صهیونیستی آماده کنید

در ادامه کلیپی با عنوان «قهرمان من» با حضور پدر شهید محسن حججی از مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی پخش شد. پدر این شهید بزرگوار در سخنان کوتاهی درباره مهم‌ترین وصایای فرزند شهیدش اظهار کرد: این شهید و تمام شهدا در وصایای خود به پیروی از خط ولایت‌فقیه و راه حضرت علی(ع) تأکید کرده‌اند و شهید حججی که به فرموده مقام معظم رهبری سخنگوی شهداست، یک پیام ویژه به خواهران و برادران دارد. از جمله اینکه اینکه خودشان را برای ظهور امام زمان(عج) آماده کنند و خودتان را برای جنگ با رژیم غاصب صهیونیستی آماده کنید.

در ادامه این مراسم با نمایش کلیپ تحریرهای رود در مورد حضرت علی‌اکبر از فیلمساز این اثر و یکی از استعداد‌های برتر جشنواره عمار در اصفهان، محمدمهدی محسنی نیز تقدیر به عمل آمد.
نمایش کلیپی با عنوان وصیت‌نامه برگرفته از وصیت شهید حججی به فرزندش که برای اولین بار در این مراسم پخش می شد، دیگر برنامه این گردهمایی بود.

* زنان در تمامی صحنه‌های انقلاب حضوری فعال داشته‌اند

در ادامه این گردهمایی با توجه به سالگرد شهادت شهید حاج علی قوچانی، میزبان مادر این شهید بود که در سخنانی کوتاه تصریح کرد: زنان در تمامی صحنه‌های انقلاب اسلامی حضوری فعال داشته‌اند و حتی اکنون نیز با حضور در آسایشگاه جانبازان، فداکارانه حضور دارند و این‌ها به خاطر شناخت زمان و پیوند محکم با ولایت‌فقیه و سرچشمه گرفته از وحدت است.

پایان بخش این برنامه اجرای سرود هم قسم توسط گروه سرود یاوران آفتاب اصفهان و محمدحسین رضایی بود که همراه با نمایش نمادینی از پرچم ایران و گروه های مقاومت اسلامی توسط نوجوانان پایگاه فرهنگی مسجد جامع خورزوق بود. همچنین در پایان مراسم مادر شهید قوچانی از محمدحسین رضایی، خواننده نوجوان انقلابی نیز تقدیر کرد.