اختتامیه اکران های مردمی هشتمین جشنواره عمار در گراش؛دیدنی و شاد با چاشنی غافلگیری

اختتامیه اکران های هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گراش استان فارس در سالن شیخ احمد انصاری دانشکده علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

به گزارش عمارفیلم، اختتامیه اکران های هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در گراش استان فارس در سالن شیخ احمد انصاری دانشکده علوم پزشکی این شهر برگزار شد.

همچون سال های گذشته، باز هم سالن گنجایش جمعیت حاضر در مراسم را نداشت و برگزارکنندگان از صندلی‌های پلاستیکی برای نشستن میهمانانی که با کمی تاخیر رسیده بودند استفاده کردند.

علی زکریایی، طنزپرداز کشوری، میهمان ویژه این مراسم بود که اجرای اختتامیه را نیز به عهده داشت. او در میانه‌ی مراسم استنداپ کمدی اجرا کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

تجلیل از محمدرضا خواجی، فیلمساز جوان گراشی، یکی از بخش‌های این برنامه بود. فیلم «او دشمن بود» که پیش از این در جشنواره فیلم کل جایزه‌ی بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرده بود، توانسته بود در جشواره عمار نیز به بخش مسابقه‌ی فیلم داستانی راه یابد.
اما غافلگیری آن‌جا شکل گرفت که مجری بدون اطلاع قبلی از مادر او خواست روی سن بیاید تا خواجی تندیس و هدیه‌‌ی خود را از دستان مادرش بگیرد. او با بوسیدن دستان مادرش، هدیه را دریافت کرد.
خواجی درباره‌ی فیلمش گفت برای این فیلم تنها ۱۰۰ هزارتومان هزینه کرده و از عوامل فیلمش برای حضور بدون چشم‌داشت تشکر کرد.

در بخش دیگر برنامه، از خانواده‌ی شهدای غیربومی شهر گراش تجلیل شد. اما پیش از آن، مجری برنامه، تجلیل‌کنندگان را به روی سن فرا خواند؛ امسال هم مسئولان جایی روی سنِ این برنامه مردمی نداشتند. مجری از «فرماندهان سپاه گراش در دوران دفاع مقدس» خواست به روی سن بیایند تا خانواده‌های شهدا تندیس و هدیه‌ی خود را از دست این افراد دریافت کنند. فرامرز صیادی از شیراز، رضا کارکن و حاج محمد نیساری سه فرمانده‌ی سپاه گراش در دوران دفاع مقدس بودند که به روی سن آمدند و خانواده‌های شهیدان حسین حسن‌پور، خسرو جولافیان و اصغر ایزن با حضور روی سن تندیس جشنواره را دریافت کردند. خانواده شهید محمدحسن جمالی نیز در مراسم حضور نداشتند.

با رسیدن به ساعت ۲۱، مجری به استقبال شعار الله‌اکبر رفت که با همراهی حاضرین همراه شد. در ادامه نیز شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و مرگ بر منافق در سالن طنین‌انداز شد.

اجرای سرود «سرباز حسینم» توسط دانش‌آموزان مدرسه فرامرزی نیز از بخش‌هایی بود که مورد توجه حاضرین قرار گرفت و گوشی‌های همراه زیادی اجرای این گروه را ثبت کردند. خسرو جولافیان و ابراهیم نظری سرپرستی این گروه را به عهده داشتند. این سرود با حمایت جشنواره عمار گراش شکل گرفته بود.

«تندیس ویژه انقلاب» امسال نیز در ادامه‌ی سنگ بنایی که از سال قبل در جشنواره عمار گراش گذاشته شده بود، اهدا شد. این تندیس هرساله به فرد یا گروهی اهدا می‌شود که در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی تلاش کرده‌اند.
امسال این تندیس به هیات امنای مسجد امام زین‌العابدین(ع) رسید که در سال‌های اخیر طرح جهیزیه‌ی آسان را اجرا می‌کنند. حاج یعقوب صادقی به نمایندگی به روی سن دعوت شد و تندیس و هدیه‌ را دریافت کرد. این گروه تا به حال بالغ بر ۱۷۶ جهیزیه برای نوعروسان نیازمند تهیه کرده که گفته می‌شود هزینه‌ی هر دست جهیزیه حدود سه و هفتصد تا چهار و نیم میلیون است.

پخش فیلم‌های «او دشمن بود» و همچنین «قفل فرمان»‌ و «بعد از ظهر» از آثار برگزیده‌ی جشنواره عمار، نیز از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نورافشانی توسط پایگاه مقاومت امام سجاد(ع) در محوطه‌ی بیرونی سالن پایان‌بخش این مراسم بود.