وحید جلیلی در پردیسان قم:

رسانه ها اخبار خوب و مسئولان پاکدست را هم به مردم معرفی کنند

روزنامه نگار و فعال انقلابی تصریح کرد: رسانه های جمعی از جمله صدا و سیما باید در کنار پوشش نقاط ضعف و آسیب ها ، اخبار خوب و مسئولان پاکدست را هم به مردم معرفی کنند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری حوزه، وحید جلیلی مسئول شورای سیاست گذاری جشنواره عمار و مدیر دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب یکشنبه‌ شب طی سخنانی در مسجد امام سجاد(ع) پردیسان و در سلسله برنامه های ویژه دهه مبارک فجر با بیان این که ما در کنار کاستی ها و ضعف ها باید اخبار خوب و امیدوارکننده را هم به مردم بدهیم ، اظهار داشت: البته باید توجه داشت که این سخن به هیچ وجه به آن معنا نیست که ما مشکلی در کشور نداریم، بلکه اشاره به این واقعیت است که به هر حال در کنار اخبار نامناسب و منفی و ضعف ها باید به نقاط امیدوارکننده و عملکردهای مثبت هم توجه داشت و به انعکاس رسانه ای آن ها پرداخت.

وی افزود: این که به عنوان مثال ما صرفاً نیمه خالی لیوان را نگاه کرده و انتقاد کنیم به نظرم درست نیست، بلکه می بایست برای مقابله با فساد و ظلم، به خوبی ها هم اشاره کرد و کسانی که عملکرد درست و سالم و آبرومندی دارند را هم در کنار بدی ها و زشتی ها معرفی نمود.

معاون سابق فرهنگی شهردار مشهد همچنین بیان داشت: در وضعیت کنونی به خصوص باید یکی از کارهای مهم و اولویت دار در کشورمان این باشد که به خدمات و دستاوردهای افراد مصلح و دلسوز توجه بیشتری داشته باشیم چه آن که این سخن تاکید قرآن کریم است که اگر شاکر نعمت‌ها باشید، نعمت‌ها بیشتر می‌شود.

وی گفت: برخلاف برخی القائات از ناحیه دشمن ما در کشور افراد خوب و پاکدست بسیاری داریم که بسیاری از آن ها چه در داخل حاکمیت و چه خارج از آن مشغول خدمت به مردم هستند و گمنام می باشند و رسانه های جمعی ما به خصوص رسانه ملی باید این افراد را هم به مردم بشناسانند تا مردم بدانند در کنار ضعف ها و مسئولان دارای عملکرد نامطلوب، ما این گونه افراد و مدیران و خدمت گزاران صادق را هم داریم.

جلیلی بیان داشت: در شرایطی که دشمن با همه توان خود می کوشد تا زشتی‌ها و مشکلات را در کشور برجسته سازی کند، یکی از رسالت های امروز ما این است که که خوبی‌ها و زیبایی‌های جامعه را به مردم نشان دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه آمریکا و نظام سلطه هیچ گاه دست از توطئه چینی علیه انقلاب و نظام اسلامی ما برنمی دارد، گفت: همین هفته قبل اسنادی منتشر شد که برپایه آن، آمریکا به یک خبرنگار ایرانی برای تهاجم فرهنگی در زمینه حجاب و فعالیت علیه نظام مبلغی در حدود ۲۳۰ هزار دلار پرداخت کرده اما متاسفانه همچنان افرادی در کشور هستند که همچنان به توطئه های آمریکا و تهاجم فرهنگی باور ندارند و به ما می گویند که شما توهم توطئه دارید و خبری از این بحث ها نیست.

این روزنامه و فعال انقلابی ضمن تجلیل از اقدام ارزشمند امام جمعه تبریز در برداشتن نرده ها و حائل های میان مردم و مسئولان در نماز جمعه و موج گسترده رسانه ای در این باره ابراز داشت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، گامی به منظور برداشتن فاصله میان مردم و مسئولان در نماز جمعه انجام نشده بود و در نهایت یک سید ولایی و انقلابی این کار را انجام داد و دیدیم که چه بازتاب عظیمی پیدا کرد و موجی از خوشحالی و خرسندی مردم و تشکر از این حرکت را به دنبال داشت.