حجت الاسلام صفری:

جشنواره عمار به شبهات، پاسخ دهد/برای اکران آثار عمار برنامه داریم

امام جمعه شهر بهمن فارس گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار حرکتی خوب و ارزشمند در حوزه مسائل فرهنگی کشور است که خوشبختانه توسط مردم اداره می شود و می‌تواند نواقص و کاستی های سینمای ایران را برطرف کند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از شیرازه، حجت الاسلام یحیی صفری امام جمعه شهر بهمن فارس پیرامون جایگاه و اهمیت جشنواره مردمی فیلم عمار در عرصه فرهنگی و هنری کشور گفت: این جشنواره یکی از مباحث ارزشمندی است که به عنوان یک رویش بسیار مهم در بستر فتنه ۸۸ شکل گرفت. ماجرایی که حاصل کمبود بصیرت در خواص امت اسلامی بود و نتیجه این نقصان شکل گیری زمینه فتنه بود. متاسفانه حاصل این فتنه، قرار گرفتن عده ای به عنوان بازیچه در دستان دشمن و حرکت در مسیر مورد علاقه آنها شد.

وی افزود: این درحالی بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان امیر قافله صبر و بصیرت به نقش روشنگری خود در این وقایع پرداختند و با دادن هشدارهایی در سخنرانی معروف خود در ۲۹ خردادماه سال ۸۸، فریاد «این عمار» سردادند.

امام جمعه شهر بهمن ادامه داد: حضرت عمار هم صحابه عزیز پیامبر بود و هم از یاران وفادار و جان باخته حضرت علی (ع) به حساب می آمد. او در رکاب امیرالمومنین علی (ع) و در ولایتش قرار داشت. عمار دارای ویژگی های متفاوت و گوناگونی بود که بصیرت یکی از مهمترین آنها محسوب می شود.

حجت الاسلام صفری خاطرنشان کرد: حضرت عمار فهم و درک بسیار خوبی از اوضاع آن روز جامعه داشت و در طول دوران زندگی جبهه مقابله با دشمن را رها نکرد. او هیچگاه ولی خود و ولایت او را تنها نگذاشت.

وی اضافه کرد: دیگر ویژگی بسیار مهم او اقدام به لحظه وی در وقایع و حوادث مختلف جامعه آن روز خود بود. زیرا زمانی که به او نیاز داشتند به خوبی و بدون اینکه به او گفته شود در صحنه های گوناگون سیاسی، اجتماعی، نظامی و دفاع از ولایت حضور پیدا می کرد.

امام جمعه شهر بهمن یادآور شد: عمار در تمامی صحنه های مختلف زمان خود حاضر می شد و در رکاب امام خود و برای ارزش های متعالی اسلام جان می سپرد. با توجه به شرایط امروز جامعه چنین اقدام و حرکتی عمارگونه احساس می شد که در قالب جشنواره مردمی فیلم عمار شکل گرفت. حجت الاسلام صفری عنوان کرد: جشنواره مردمی فیلم عمار حرکتی خوب و ارزشمند در حوزه مسائل فرهنگی کشور است که خوشبختانه توسط مردم اداره می شود. این رویداد سینمایی بیماری سینمای ایران و گرفتاری های متعدد آن را هم به مردم و مسئولان نشان می‌دهد.

وی اظهار داشت: جشنواره مردمی فیلم عمار این توانایی را دارد تا نواقص و کاستی های سینمای ایران را برطرف کند. این رویداد فرهنگی و هنری در کنار رشد سینمای کشور، نقش تعیین کننده ای در برطرف کردن نواقص این حوزه دارد.

امام جمعه شهر بهمن خاطرنشان کرد: جشنواره عمار می تواند در موضوعات مهم و اساسی جامعه و مسائلی که امروز برای جوانان و نوجوانان به چالشی مهم و سوال برانگیز تبدیل شده اقدام به روشنگری و آگاه سازی کند.

حجت الاسلام صفری تصریح کرد: خوشبختانه جشنواره مردمی فیلم عمار تا امروز این خلأ ها را پر کرده است. با توجه به این موضوع امیدوارم، مسئولان و مدیران مختلف در حوزه های فکری و اندیشه ای به این رویداد فرهنگی و سینمایی کمک کنند. در همین جهت هم به همراه مسئولان، برنامه های مختلف و متنوعی را در راستای برگزاری جشنواره عمار در شهر بهمن تدارک دیده‌ایم.