محمدیان:انیمیشن ایرانی در حال طی کردن ره ۱۰۰ ساله سینمای زنده است

کارگردان انیمیشن سینمایی«فیلشاه» در برنامه «سینما دو» درباره آینده این صنعت در کشور ابراز امیدواری کرد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از تسنیم، هادی محمدیان کارگردان انیمیشن «فیلشاه» در گفت‌وگو با برنامه «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا از وضعیت فعلی انیمیشن ایران اشاره کرد و گفت: بعد از «شاهزاده روم» و اکران آن که مخاطب زیادی داشت، در شهرهای مختلف با بچه ها و بزرگسالان فیلم را دیدیم. این کار ما را با بازخوردهای فیلم روبرو کرد و باعث شد نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنیم و بعد سراغ کار بعدی یعنی «فیلشاه» برویم.

وی افزود: برنامه ما در ۱۰ سال آینده این است که هرسال یک فیلم سینمایی انیمیشن تولید کنیم. با توجه به این بازخوردها ایده «فیلشاه» مطرح شد و توانستیم به نتیجه برسیم و اولویت اول ما کودک و نوجوان است.

در فیلم سینمایی انیمیشن باید همزمان مخاطب بزرگسال و کودک را در کنار هم داشته باشید

این کارگردان ادامه داد: همیشه این در ذهنمان وجود دارد که هیچ بچه ای تنها به سینما نمی آید و پدر و مادر همراه او هستند. بر اساس تجربه ای که داشتم متوجه شدم که فیلم سینمایی انیمیشن متفاوت از فیلم سینمایی رئال است، چون شما باید همزمان دو مخاطب بزرگسال و کودک را کنار هم داشته باشید.

وی تأکید کرد: اولویت اول «فیلشاه» مخاطب کودک و نوجوان در تمام شئون فیلم از فیلمنامه تا طراحی فضا و دیالوگ است.

محمدیان یادآور شد: معمولا بزرگسالان مخاطب انیمیشن هستند و مخاطبان اصلی آن یعنی کودکان فراموش شدند. فیلم های انیمیشن ما با خارجی ها مقایسه می شوند و به دلیل اینکه ذائقه مخاطب ایرانی با انیمیشن خارجی شکل گرفته، به شدت قوی است.

وی در پایان گفت: سینمای رئال ما ۱۰۰ سال فیلم می سازد و صاحب سبک شده است و انیمیشن پنج سال است که در سینمای ایران به صورت جدی ساخته می شود و از این بابت خوشحالم که در حال طی کردن این ره صدساله هستیم و رشد انیمیشن نسبت به فیلم رئال بیشتر بوده است.