مسئوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار؛

آرمان جشنواره فیلم عمار رساندن آثار انقلابی به مخاطب اصلی است

مسئول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار، گفت: آرمان اصلی جشنواره فیلم عمار این است که آثار انقلابی را به مخاطب اصلی خود برساند.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از ایسکانیوز، محمدصادق افشاری، درباره چگونگی تشکیل جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: این جشنواره از دو بخش سازمان تولید و تماشا تشکیل شده است. سازمان تولید قبل از شکل گیری جشنواره نیز در برخی از سازمان ها فعال بود به طوری که بسیاری از سازمانها با برگزاری کارگاه های آموزشی فیلم سازی جوانان را برای تولید فیلم آماده می کردند.

وی ادامه داد: کارگاه های آموزشی فیلم سازی که از سوی سازمان های مختلف برگزار می شد سبب افزایش تعداد فیلمسازان بود اما مسئله اصلی از آنجایی آغاز می شد که جوانان فیلم را می ساختند اما به دلیل نداشتن مکانی برای اکران، مجبور می شدند فیلم های تولید شده را در آرشیو قرار دهند.

مسئوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار با اشاره به اینکه فیلم های آرشیو شده باعث دلسردی کارگردانان می شود، گفت: وقتی مکانی برای اکران فیلم ها وجود نداشت، جشنواره فیلم عمار به بعد تماشایی سینما توجه کرد و به اکران فیلم ها اهمیت بسیاری داد.

جذب و افزایش مخاطب جشنواره فیلم عمار در دورترین روستاهای کشور

افشاری به جذب مخاطب از سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: جشنواره فیلم عمار از اولین سال تا سال چهارم توانست قدرت خود در بحث تولید و اکران را اثبات کند تا جوانانی که در گذشته مجبور بودند فیلم های خود را در آرشیو قرار دهند، امروز امید پیدا کنند که در دور ترین روستا هم فیلمشان دیده می شود چراکه فیلمسازان به امید بازخورد فیلم است که فیلم را می سازند.

وی افزود: جشنواره عمار با هدف جذب مخاطب برای فیلم ها و همچنین بازخورد این آثار در میان مردم برگزار می شود.

بخش عمومی جشنواره فیلم عمار نقطه پیوند مخاطب و تولیدکننده اصلی است

مسئوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار در ادامه با اشاره به اینکه بخش اکران عمومی نقطه وصل میان مخاطب و تولیدکننده اصلی است، اظهار کرد: فعالان فرهنگی دغدغه مند که تمایل دارند در نقاط مختلف کشور فیلم هایشان را اکران کند با توجه به بخش اکران مردمی این جشنواره مخاطبان را جذب می کنند.

افشاری با اشاره به اینکه جشنواره فیلم عمار نقطه وصل میان مخاطب و تولیدکنند اصلی است، گفت: در بخش اکران عمومی این جشنواره اشخاصی وجود دارند که وظیفه اصلی آنها دیدن و درک فیلم است. در این بخش فیلمی که دیده شده را بر اساس شرایط اجتماعی و سن مخاطب موضوع و مضمون اثر را تجویز می کنند یعنی در اکران مردمی فیلم دیده می شود و به مخاطب اصلی خود می رسد.

وی ادامه داد: معتقد هستیم در اکران عمومی جشنواره فیلم عمار، آثار به دیدار مردم می روند و مردم به دیدار فیلم ها نمی روند.

جشنواره فیلم عمار در آینده رویکرد اقتصادی نیز دارد

مسئوول اکران مردمی جشنواره فیلم عمار درباره بدست آوردن هزینه از جشنواره فیلم عمار، گفت: بحث اصلی در جشنواره فیلم عمار بعد اجتماعی و جذب مخاطب بود که بتوانیم یک فضای اجتماعی را به سمت خودمان جذب کنیم.

افشاری با اشاره به اینکه اقتصاد فرهنگ یکی از مهم ترین مسائل فرهنگ است، ادامه داد: پروژه هایی را طراحی کرده ایم که در آینده بتوانیم رویکرد اقتصادی نیز داشته باشیم تا فضای مالی و اقتصادی کارگردان و حتی اکران کننده را نیز تعیین کند.