در نشست بررسی جشنواره عمار؛

محدود کردن گفتمان انقلاب، فرصت شناخت دیگران را از ما می‌گیرد

کیانی گفت: گفتمان‌ها‌ را به حدی محدود کرده‌ایم که فرصت به وجود نمی‌آید تا دیگران را به خوبی بشناسیم.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از آناج، مهدی کیانی ظهر دوشنبه در نشست بررسی وضعیت جشنواره مردمی عمارِ آذربایجان‌شرقی که در سالن جلسات مجتمع رسانه‌ای آناج برگزار می‌شد، اظهار داشت: جشنواره عمار چندین سال برگزار می‌شود و موقعیتی که هم‌اکنون قرار دارد بیشتر از چندین سال قبل نیست و چندان چشمگیر نمی‌باشد و در این چند سال انتظار بیشتری از این جشنواره بود.

وی ادامه داد: انتظار می‌رفت کاری که به دست نیروی انقلاب صورت می‌گیرد سیر رشد و پیشرفت بیشتری داشته باشد و مساله دوم در مورد کیفیت و محتوای جشنواره می‌باشد.

مدیرمسئول پایگاه اطلاع‌رسانی آناج با اشاره به بحث کیفیت در جشنواره عمار عنوان کرد: در جشنواره عمار برداشت این می‌باشد که به جای سوق به سمت حرفه‌ای شدن به سمت نزول رفته و به جای حرفه ای کردن جشنواره می‌خواهیم از این حرفه‌ای‌گری دورتر شویم.

وی افزود: در جشنواره فیلم عمار انتظار افزایش فیلم‌‌های بلند و نیمه بلند را داریم اما این اتفاق نیفتاده است و اگر یک سوژه خوب داشته باشیم قطعا هنرمندان به سمت پرداخت آن خواهند رفت.

کیانی با انتقاد از انتظارها از نهادها و سازمان‌ها تصریح کرد: این سیاست‌ها درست نیست و نباید تنها به دنبال حمایت برخی نهادها و سازمان‌ها باشیم و خودمان بایستی پای کار بیاییم.

وی تاکید کرد: چرا جوانان و نوجوانان را پای تماشای این فیلم‌ها نیاوردیم؟ قبول ندارم که سالن برای نمایش‌های این چنینی نداریم و می‌توانیم از امکانات در دسترس استفاده نماییم اما خودمان استفاده نمی‌کنیم.

این فعال فرهنگی متذکر شد: به طور مثال وقتی در خصوص حجاب بحث می‌شود تنها بانوان محجبه‌ای که در دل آن هستند حضور دارند و یا اینگونه فیلم‌ها صرفا در مساجد اکران می‌شود؛ این مساله را نفی نمی‌کنم اما اینکه روی آنها زوم کنیم و آمار دهیم در اثرگذاری جشنواره جای سوال ایجاد می‌‌کند.

وی در خصوص گفتمان‌های درون انقلابی اذعان داشت: گفتمان‌ها‌ را به حدی محدود کرده‌ایم که فرصت به وجود نمی‌آید تا دیگران را به خوبی بشناسیم و این مشکل است.