افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم عمار کهگیلویه وبویراحمد برگزار شد

افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم عمار عصر امروز با نمایش مستند برزخ نیلوفری ومن مدیر جلسه ام در یاسوج برگزار شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی چهارفصل؛ عصر امروز افتتاحیه هشتمین جشنواره مردمی عمار در کافه کتاب دانشجویی شهر یاسوج برگزار شد.

سال ۸۹، در اولین سالگرد حماسه نهم دی، طبیعی بود که تلویزیون فیلم‌های با موضوع فتنه را نمایش دهد. اما این اتفاق نیفتاد. به همین دلیل، تعدادی از فعالان فرهنگی، تصمیم گرفتند در حد توان خود، برای رساندن این فیلم‌ها به دست مردم تلاش کنند. آن‌ها با فعالان فرهنگی چند استان و شهرستان ارتباط گرفتند و درخواست کردند این فیلم‌ها را با هر امکاناتی که دارند در فضاهایی مثل مسجد، هیئت و… نمایش دهند.

به این ترتیب، اولین دوره جشنواره در حدود ۳۰ نقطه از شهرهایی مثل مشهد، جیرفت، تبریز، تهران و… به صورت مردمی برگزار شد و حدود ۱۹ اثر اکران شدند. با توجه به اینکه این حرکت، ادای تکلیفی به ندای «أین عمار» رهبری بود نام مبارک حضرت عمار به این جشنواره اطلاق شد.

در آن سال، قصدی بر برگزاری جشنواره دائمی نبود، اما کمی بعد، مدل برگزاری یک جشنواره متفاوت، از این تجربه اقتباس شد و دبیرخانه دائمی جشنواره شکل گرفت. جشنواره عمار، علاوه بر اقبال مردمی، بارها مورد توجه رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته و تنها جشنواره‌ای است که عوامل آن با رهبر انقلاب دیدار خصوصی داشته است.

مسئول جشنواره مردمی عمار کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به فعالین فرهنگی حاضر در جلسه گفت: من از شما فعالان فرهنگی درخواست همکاری دارم. همانطور که می دانید استان ما جزو استان های محروم کشور است. به همین خاطر اکران کننده ها با مشکلاتی روبرو هستند.

وی افزود: آنها برای اکران فیلم های جشنواره در مساجد و روستاها به وسایل پخش فیلم از جمله وید ئو پرژکتور ، بلندگو و … نیاز دارند.

فاطمی تصریح کرد: از شما درخواست دارم کـه مکاری لازم را بفرمایید و نکته بعدی این که نیروی اکران کننده در استان کم هستند که آن هم بخاطر همین مشکلات است که امیدواریم با کمک شما رفع گردد.