هفته فیلم جشنواره عمار در کاشان

هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به مدت یک هفته در دفتر حوزه هنری کاشان به اکران فیلم، برگزاری کارگاه های سینمایی و میزگردها و شب نشینی با موضوعات مختلف و رونمایی از کتاب و تابلو اختصاص داشت.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان اصفهان، محمد قاسم‌زاده مدیر دفتر حوزه هنری کاشان گفت: هشتمین جشنواره فیلم عمار از روز شنبه ۹ دی ماه لغایت ۱۵ دی ماه به مدت یک هفته هر شب ساعت ۱۸ به اکران فیلم های مستند و داستانی در حوزه هنری کاشان برگزار شد.

وی افزود: هرشب حدود ۱۳۰ الی ۱۵۰ نفر از این برنامه‌ها استقبال کردند که بیشترین قشر رده سنی جوانان و نوجوانان (دانش جویان و دانش آموزان) بودند که معدل سنی جمعیت آنان ۲۳ تا ۲۴ بود.

وی خاطرنشان کرد: روز نخست این جشنواره با عنوان “سینما کارآفرین” میزگرد تحلیلی با حضور مهدی کارگرنژاد هیئت مدیره شیرکده برگزارشد و فیلم های «وقتی گفتند نمی‌شود»، «ترک»، «دستهایش» و «بیب» و«اشک مادر» اکران شدند، روز دوم با عنوان “سینما تاریخ معاصر” به برگزاری میزگرد با حضور سردار سعید کریمی مسئول حفاظت بیت آیت الله منتظری و اکران فیلم مستند قائم مقام ۱۰۰ دقیقه گذشت.

وی ادامه داد: روزسوم با عنوان “جای خالی مردم در سینما”، به اکران فیلم روزهای بارانی و رونمایی از کتاب تاریخ شفاهی نهضت سوادآموزی کاشان اختصاص داشت. روز چهارم با عنوان “سینما خانواده” به اکران مستند «محترم بانو»، «عنبر سیلین»، «تک فرزندی» پرداخت و شب‌نشینی با حضور«حاج مرتضی کاشانی پور» نیز برگزارشد.

وی تصریح کرد: روزپنجم با عنوان سینما شهر ما به اکران مستندهای «شیخ علی» و «چنار» و «تیهو» و برگزاری میزگرد سینما و تبلیغ با حضور حجت الاسلام محمود شریفی اصل کارگردان چنار اختصاص داشت و روز ششم با عنوان سینما اعتراض به پخش مستندهای «داد» پرداخت و در روز پایانی جشنواره نیز فیلم کوتاه «تیهو» اکران شد و در مراسم اختتامیه شعرخوانی مجتبی نادری، رونمایی تابلوی نقاشی محترم بانو اثر علی مهرنیا، افتتاح اولین سینما مسجد ایران، پاسداشت آقاعلی خشایی، حاج علی بدیعی و شهید قدیرزاده انجام شد.

قاسم زاده گفت: در این جشنواره کارگاه های سینمایی سوژه‌های سینمایی تاریخ معاصر کاشان با حضورهادی لطفی، ارائه بحث با موضوع مروری برکارنامه فیلمسازی برای کاشان توسط علی اکبر زاهدی، کارگاه سوژه‌های انتقادی کاشان با حضور سید مهدی سیدی برگزارشد. در کارگاه سوژه‌های سینمایی تاریخ معاصر کاشان موضوعات خانه‌های تاریخی کاشان و موضوعاتی که از آن غفلت شده است مانند هنرکاشان، نخبه ها، کارگران و… برای ساخت فیلم مطرح شد. در کارگاه سوژه های انتقادی کاشان نیز تقابل مدرنیته و سنت و سوژه های خطرآفرین و فضاهایی که می تواند کمبودهای کاشان را نشان دهد مطرح شد.

گفتنی است، این جشنواره برای یادبود ۱۴هزارشهید کارگری انقلاب اسلامی همراه با پاسداشت پشتیبانان جنگ نرم و سخت، حاج علی بدیعی و آقاعلی خشایی و گرامیداشت شهید علی قدیرزاده و دیگر شهدای کارگر شهرستان کاشان برگزارشد.