رئیس حوزه هنری خوزستان:

خرده فرهنگ های بومی در فیلم های جشنواره عمار دیده شود

داور هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: عمده مشکل ما در حوزه تهاجم فرهنگی، نادیده گرفتن خرده فرهنگ های بومی است که این مسئله باید در فیلم های جشنواره عمار دیده شود.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام و المسلمین سید شهاب الدین طباطبائی در خصوص جشنواره فیلم عمار به تاثیر الگو و ظرفیت های تیزر و تبلیغات تلویزیونی برای مردمی کردن فعالیت های هنری در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: رسالت تیزر راغب کردن مخاطب برای فیلم است.

داور بخش تیزر و تبلیغات هشتمین جشنواره فیلم عمار اظهار کرد: در حوزه رسانه متاسفانه یک سری لابی هایی وجود دارد اما جشنواره عمار در این فضا می تواند نقش بسیار خوبی را ایفا کند تا فیلم سازان ارزشی، متعهد و انقلابی را با مخاطبان عام آن که اکثریت جامعه هستند، ارتباط دهد و یک سینمای قدرتمند و رسانه توانا برای نشر و تقویت ارزش ها داشته باشد.

حجت الاسلام طباطبایی، با بیان اینکه عمده مشکل ما در حوزه تهاجم فرهنگی، نادیده گرفتن خرده فرهنگ های بومی است، اضافه کرد: یکی از حوزه های سختی که در بحث تهاجم فرهنگی وجود دارد، الگو سازی و الگو پردازی است و این بار برعهده فیلم سازان عمار است تا در این حوزه بخشی از دغدغه های فرهنگی ما را پاسخگو باشند.

وی در رابطه با موضوعاتی که باید فیلم سازان به آن بپردازد، اظهار کرد: من معتقدم فیلمسازی، به ساده زیستی و ارتباط نزدیک مسئولین اول انقلاب با مردم بی توجهی کرده است چرا که سینما و رسانه ما درگیر رفاه زدگی شده و عموما فرهنگ رسانه امروز ما یک فرهنگ مصرف گرا می باشد.

داور بخش تیزر و تبلیغات هشتمین جشنواره فیلم عمار بیان کرد: همچنین در این بخش به حوزه خودکفایی و تقویت اقتصاد مقاومتی و الگوهای موفق در حوزه ایده پردازی و خلاقیت و اختراع های بومی توجه کمی شده است.

وی، درباره کمک جشنواره عمار به سینمای ایران عنوان کرد: جشنواره عمار باید فیلم هایی بسازد که دغدغه مخاطب عام را برطرف کند و به نیازهای ارزشی و انقلابی جامعه ما به دور از شعار زدگی بپردازد تا فضایی ایجاد شود که یک سینمای قدرتمند و ارزشی بالا بیاید و کارگردان ها با دغدغه، فیلم های ارزشی و اخلاق محور بسازند.

رئیس حوزه هنری خوزستان، پیرامون آینده جشنواره فیلم عمار گفت: آینده برای جشنواره عمار است، چون فضای امروز جامعه جهانی، بی تابِ شنیدن حرف های امام و رهبری است چون از دل قرآن و روایت است و انسان ها از شنیدن و خواندن آنها خسته و دچار کهنگی نمی شوند.

وی یاد آور شد: اگر فیلم ها در چارچوب هویت ایرانی و اسلامی ساخته شود، گرد و غبار کهنگی نمی گیرد و همیشه این تازگی را دارد و ما می توانیم در کشورهای دنیا آن را عرضه و مخاطب خودمان را پیدا کنیم و استقبال بسیار خوبی هم از آن خواهد شد.