میلاد میرزاباقری:

کارگران از «زمستان یورت» رضایت داشتند

مستند «زمستان یورت» به عنوان مستند برتر در بخش نقد درون گفتمانی جشنواره مردمی فیلم عمار انتخاب شد و موفق شد فانوس این جشنواره را از آن خود کند.

 

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، مستند «زمستان یورت» که بیانگر رنج‌ها و مشکلات کارگران معدن زمستان یورت آزادشهر بوده است و روایتی تلخ از آنچه بر سر ۴۳ کارگر کشته شده در حادثه انفجار این معدن در اردیبهشت ماه سال جاری را به تصویر کشید.

مستندی که درد دل خانواده کارگران معادنی است که پدران و همسرانشان در بدترین و سخت‌ترین شرایط در حال کسب روزی هلال هستند و متاسفانه در سال‌های اخیر با وجود فریادهای زیادی که از سوی کارگران و خانواده‌های آنها در راستای توجه به مشکلاتشان زده شد اما گوش شنوایی برای پذیرش و توجه به آنها وجود نداشت.

میلاد میرزا باقری اهل شهرستان گنبدکاووس و کارگردان این مستند است که در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش دوستان و سایر همکارانم در این مستند موفق شدیم فانوس جشنواره را کسب کنیم.

وی اضافه کرد: به هر ترتیب صحبت ما در این مستند این بود که اگر به راهبردها و راهنمایی‌های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در مسیر خدمت به مردم توجه می‌شد و صدا و سیما آن را مورد عمل قرار می‌داد و تریبون‌ها و تشکل‌های مذهبی و مردم‌نهاد با شنیدن صدای کارگران از آنها حمایت می‌کردند امروز شاهد مرگ ۴۳ کارگر تلاشگر در معدن ذغال سنگ زمستان یورت آزادشهر نبودیم.

کارگردان مستند «زمستان یورت» تاکید کرد تعیین و برخورد قاطعانه با مقصر اصلی این حادثه، شهید اعلام کردن این کارگرانی که برای کسب روزی هلال و چرخش چرخ اقتصادی کشور تلاش می‌کردند و رفع خطر برای کارگرانی که در این معدن و بسیاری از معادن دیگر در حال فعالیت هستند از خواسته‌ها و نتایج جدی این مستند است.

میرزاباقری گفت: این فیلم به امید خداوند در آزادشهر، گرگان و تهران و مشهد اکران خواهد شد و در تبریز اکران شده است.

وی بیان کرد: خوشبختانه در نظرسنجی که از خانواده قربانیان این حادثه دلخراش انجام شد، آنها از ساخت این مستند، نحوه کارگردانی و پرداخت به موضوع ابراز رضایت کردند.