در جشنواره فیلم عمار مشهد؛

آخرین برگ هشتمین جشنواره عمار در مشهد ورق می خورد

رابط اکران مردمی جشنواره عمار در مشهد گفت: امروز هشتمین جشنواره فیلم عمار در مشهد با اکران 13 فیلم مستند و نماهنگ به کار خود پایان می دهد.

به گزارش «عمار فیلم» یه نقل از راه دانا، وحید عطایی پیرامون اختتامیه جشنواره عمار عنوان کرد: امروز جشنواره عمار در مشهد با حضور خانواده و شهدا با اکران ۱۳ فیلم و با تقدیر از حدود ۹ سازنده این فیلم‌ها در مشهد به کار خود خاتمه می‌دهد.

وی ادامه داد: امروز هم مثل روز گذشته این جشنواره با نماهنگ «عمار داره این خاک» آغاز می‌شود و بعدازآن فیلم داستانی«برادری» کاری از محسن امانی که داستان برادری شیعه و سنی در روز عید غدیر را نشان می‌دهد.

دبیر جشنواره عمار در مشهد ابراز کرد: مستند« چلو کتابی» فیلم دیگری است که اکران می‌شود که فیلم در رابطه با یک چلوکبابی است که کتاب هم می‌توانید آنجا بخوانید.

عطایی افزود: مستند «یک آزمایش جالب» کاری از علی شیرزادیان یک کار دوربین مخفی است، در این دوربین مخفی در خیابان خودکارهای خارجی و ایرانی رو به مردم می‌فروشند درصورتی‌که لوله‌ی هردو خودکار، ایرانی است.

وی ادامه داد: فیلم داستانی «روزهای بارانی» کاری از عبدالله عزیزی این فیلم قسمتی از زندگی دانشجوی شهید رسول خلیل‌آبادی را که در فقدان پدر و مادرش در کنار خواهرش مجبور به تحصیل و کار نشان می‌دهد.

دبیر جشنواره عمار در مشهد گفت: مستند «تو توریست، من تروریست» کاری مشترک از علی فراش بند و محمدرضا گودرزی به این مستند به معرفی جاذبه‌های گردشگری استان فارس می‌پردازد و ضمن معرفی این جاذبه‌ها، نظرات گردشگران خارجی درباره ایران را منعکس می‌کند.

عطایی ادامه داد: فیلم داستانی تیهو را که سید صدرالدین فردوسی ساخته است این فیلم داستانی قصه‌ی مردی جوان که در ماه رمضان می‌خواهد به فردی که روزه‌خواری می‌کند امربه‌معروف و نهی از منکر کند اما دچار تردید می‌شود.

وی ابراز کرد: مستند «عاشقان ایستاده می‌میرند» کاری از محسن اردستانی فیلم دیگری است که در آخر روز جشنواره عمار در مشهد اکران می‌شود این مستند به تیپ زینبیون که خود طعم تلخ محاصره را در پاراچنار پاکستان چشیده‌اند می‌پردازد.

دبیر جشنواره عمار در مشهد گفت: بعد از مستند «عاشقان ایستاده می‌میرند» و نماز فیلم داستانی «بدهی» کاری از رضا زهتابچیان اکران می‌شود این فیلم به بحث عهد و وفای افراد اشاره دارد و مستند« نژاد نوع A » اکران خواهد شد.

عطایی بیان کرد: مستند «من سلاحم در دست» کاری از علیرضا باغشنی در رابطه با قصه زندگی علی‌نجات عباسی، رزمنده و مستندساز دوران دفاع مقدس را که از مدافعان آبادان است روایت می‌کند که از کارگردان این فیلم گفتگوی صورت می‌گیرد و تقدیر خواهد شد.

وی ابراز کرد: ساعت ۱۸ و ۱۵ دقیقه آخرین فیلم این جشنواره در مشهد با عنوان «راز حلب» کاری از ناصر نادری اکران می‌شود و بعد از پایان این فیلم مراسم اختتامیه با حضور خانواده شهدا و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

لازم به ذکر است؛ هشتمین جشنواره عمار در مشهد از ۹ الی ۱۵ دی‌ماه از ساعات ۱۵ در تالار فرهنگی نور واقع در خیابان آبکوه برگزار می‌شود.