فیلمساز جشنواره فیلم عمار:

جشنواره فیلم عمار فضای گفتمان را در بدنه انقلاب فراهم کرده است

فیلمساز جشنواره فیلم عمار، گفت: این رویداد هنری توانسته فضایی را برای ایجاد گفتمان فراهم کند تا در بدنه انقلاب بتوانیم به صریح ترین شکل ممکن نقد کنیم.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از ایسکانیوز، میلاد میرزاباقری درباره اهمیت برگزاری جشنواره فیلم عمار، اظهار کرد: جشنواره عمار با توجه به اکران های عمومی که دارد توانسته مهم ترین مسائل اجتماعی را مطرح و برایشان راه حل انتخاب کند.

وی ادامه داد: در سال های گذشته مستندسازهای بسیاری در این جشنواره حضور پیدا کردند که در حال حاضر به عنوان مطرح ترین کارگردان ها فعالیت می کنند.

این مستندساز درباره فیلمی که در جشنواره فیلم عمار ارائه داد، گفت: «زمستان یورت» نام مستندی است که در این جشنواره اکران شد. این مستند درباره اتفاقات قبل از حادثه یورت است که کارگران به نبود بیمه، ایمنی معدن و نگرفتن حقوق اعتراض کردند.

میرزاباقری در ادامه درباره چگونگی پرداختن به این ایده، یادآور شد: هنگام اتفاقات معدن یورت رسانه یا تریبونی نبود که صدای کارگران زحمتکش را بشنود و فریادرس آنها باشد.

وی با اشاره به اینکه جامعه ایرانی بحران زده است، گفت: هنگامی که چنین بحرانی بوجود آمد، من آن را به شدت احساس کردم و تصمیم گرفتم با ساختن یک مستند به این مشکل و بحران رسیدگی کنم.

این مستندساز خاطرنشان کرد: تصمیم گرفتم در ۴۰ دقیقه مستند اعتراضات سرکوب شده این کارگران را به گوش ها برسانم تا دیگر با چنین حادثه ای که ۴۳ نفر از زحمتکش ترین افراد جامعه را از دست ندهیم.