کارگردان مستند «ایرانشهر» خبرداد؛

ساخت مجموعه مستندهایی از تبعید علما در دوران طاغوت

کارگردان مستند «ایرانشهر» گفت: در قسمت نخست مجموعه مستندهای تبعید علما در دوران طاغوت که «ایرانشهر» نام دارد، به تبعید رهبر معظم انقلاب به این شهر و تأثیرات حضور ایشان در منطقه پرداخته‌ایم.

به گزارش «عمار فیلم»، رضا کاشانی اسدی، کارگردان مستند «ایرانشهر»، با بیان اینکه من از دوره نخست این جشنواره اهداف و اخبار آن را دنبال می‌کردم، اظهار داشت: این جشنواره هر ساله بیش از پیش به هدف خود نزدیک می‌شود، کما اینکه همچنان نسبت به آن مقصود نهایی که نظام اسلامی از سینما انتظار دارد دور است.

وی با بیان اینکه نیروهای فرهنگی و رسانه‌ای هر جامعه باید ملتشان را از وجود سرمایه‌های موجود آگاه سازند، به نقش علما و روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان پاسبان کیان نظام اسلامی و حافظ کشور در به بزنگاه‌های مهم و خطیر اشاره کرد و افزود: حضرت امام خمینی(ره) بر نقش‌آفرینی روحانیت در مقاطع مختلف تاریخی نظر داشتند.

وی با بیان اینکه جوانان آشنایشان به روحانیت به پیش از انقلاب باز می‌گردد اظهار داشت: این مستند دریچه‌ای است به آشنایی با علمایی که پیش از انقلاب زیست کرده و اتفاقات مهمی را پشت سر گذاشته‌اند.

کارگردان مستند ایرانشهر، با بیان اینکه در پروسه تحقیق به نام و نشان ۳۷ نفر از علمایی که در دوران رژیم طاغوت به تبعید فرستاده شده‌اند برخوردیم، خاطرنشان کرد: در گام‌های بعدی پژوهشمان ما به بررسی زندگی ۲۶ نفر پرداختیم که قرار در به صورت مجموعه‌ای کار و منتشر شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در قسمت نخست این مجموعه که «ایرانشهر» نام دارد، به تبعید رهبر معظم انقلاب به این شهر و تأثیرات حضور ایشان در منطقه پرداخته‌ایم.

کاشانی اسدی در ادامه خاطرنشان کرد: علت تبعید رهبری، دوران تبعید و محور فعالیت‌های ایشان از جمله دفاع از مردمی که مورد هجمه سیل قرار گرفته‌اند، تقویت وحدت شیعه و سنی و الفتی که بین مردم ایجاد کردند از دیگر بخش‌های تشکیل شده این مستند.

وی با بیان اینکه ساخت این مستند از شروع پژوهش تا پایان تصویربرداری حدود ۸ ماه به طول انجامید، اظهار داشت: این مستند افزون بر اینکه به بخش مسابقه هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار راه‌یافته، در چند نوبت از شبکه‌های مختلف سیما پخش شده است.