معرفی فیلم های پنجمین روز هشتمین جشنواره عمار

مستند های «داریا»، «زنگ کار»، «عاشقان ایستاده می میرند»، «آل خروس» و «پرزیدنت آکتور سینما» از جمله مهمترین فیلم های پنجمین روز هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار اکران می شوند.

به گزارش «عمار فیلم»، نمایش فیلم های پنجمین روز از هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار که از ساعت ۱۰:۳۰ صبح در سالن های مختلف سینما فلسطین آغاز می شود که «داریا»، «زنگ کار»، «عاشقان ایستاده می میرند»، «آل خروس» و «پرزیدنت آکتور سینما» از جمله مهمترین این فیلم ها هستند.

مستند «داریا» / سالن ۱ – سانس ۳

مستند «داریا» در زمان ۲۶ دقیقه به کارگردانی محمدحسین رضایی و تهیه کنندگی محمدحسین همتی نژاد ساخته شده است. این مستند روایتی از سفر نامه گروهی خبرنگار به سوریه است که قبل از جنگ به شهر داریا واقع در ریف جنوبی دمشق سفر کرده بودند . این گروه به قصد زیارت حضرت سکینه چند ماه پس از آزادسازی اولیه داریا عازم این شهر می شوند.

مستند «داریا» به روایت داستان یورش تکفیری ها به حرم حضرت سکینه و ماجراهای تخریب این شهر و حرم می پردازد.

مستند «زنگ کار» / سالن ۱ – سانس ۳

مستند «زنگ کار» در زمان ۱۵ دقیقه به کارگردانی هاشم مسعودی و تهیه کنندگی محمد صالح نوروزنژاد ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی دانش اموزی ۱۴ ساله به نام محسن است که قصد دارد در تابستان سر کار برود تاعلاوه بر خرید کادوی مناسب برای روز مادر دستش در جیب خودش باشد و یک حرفه نیز یاد بگیرد. او خیلی تلاش می کند تا به عنوان شاگرد در یک مغازه مشغول شود ولی هیچکس او را قبول نمی کند. تا بالاخره . . .

مستند «عاشقان ایستاده می میرند» / سالن ۱ – سانس ۴

مستند «عاشقان ایستاده می میرند» در زمان ۲۸ دقیقه به کارگردانی محسن اردستانی رستمی و تهیه کنندگی ناصر نادری ساخته شده است. این مستند نخستین اثر ساخته شده در مورد پاکستانی های مدافع حرمُ به نام تیپ زینبیون که در سوریه در مقابل تکفیری های می جنگند است.

این مستند با محوریت شهید سید عدیل حسینی شروع و رمزگشایی آن از ماجرای تکفیری ها توسط شهید مصطفی صدرزاده ادامه پیدا می کند.

انیمیشن «آل خروس» / سالن ۱ – سانس ۵

انیمیشن «آل خروس» در زمان ۲ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی وحید مباشری ساخته شده است. مخاطبان در این انیمیشن تروریست هایی را می بینند که در نهایت به ارباب های خود نیز رحم نمی کنند و تا زمانی که قدرت های منحوس وجود دارند جهان روی صلح و امنیت را نخواهد دید.

مستند «فایتر» / سالن ۱ – سانس ۵

مستند «فایتر» در زمان ۱۱ دقیقه به کارگردانی محمدرضا دهستانی اردکانی و تهیه کنندگی سید رائد امیری تهرانی ساخته شده است. این مستند روایتگر زندگی حرفه ای هادی فرج پور مربی کیوکوشین کاراته است او با ویژگی ها و خصوصیاتی که دارد باعث جذب بیش از ۴۰۰ نفر همزمان جهت یادگیری این ورزش شده است.

مستند «پرزیدنت آکتور سینما» / سالن ۲ – سانس ۵

مستند «پرزیدنت آکتور سینما» در زمان ۷۴ دقیقه به کارگردانی محمدرضا برونی و تهیه کنندگی محمد باریکلو ساخته شده است. این مستند روایتگر تلاش­‌های میخائیل گورباچف، آخرین رهبر اتحاد جماهیر شوروی، در جهت ایجاد رفاه برای مردم شوروی است.

در این مستند که سعی دارد داستان یک پیروزی بدون جنگ را روایت کند، آمده است: «شوروی، حسرت، آشوب، تنش با دنیا. مردی می آید تا کشوری بزرگ را با دنیا آشتی دهد…افراطی‌­ها اجازه خواهند داد؟

فیلم داستانی «لحاف چهل تکه» / سالن ۱ – سانس ۶

فیلم داستانی «لحاف چهل تکه» در زمان ۱۴ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدمهدی خالقی ساخته شده است. این فیلم به ماجرای کشف حجاب در دوره رضاخانی می پردازد.

این فیلم کوتاه بیانگر رابطه یک آژان و همسر او است که زن با اعمال و رفتار شوهرش مخالف است که در این میان یک سری اتفاقاتی روی می دهد.

مستند «کاغذ یک درنگ مچاله» / سالن ۱ – سانس ۶

مستند «کاغذ یک درنگ مچاله» در زمان ۴۳ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی یاسر طالبی ساخته شده است. این مستند موضوع تولید کاغذ در ایران را مورد بحث و بررسی قرار می دهد.

مستند «یک قربانی بزرگ» / سالن ۱ – سانس ۶

مستند «یک قربانی بزرگ» در زمان ۲۱ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدرضا حافظی ساخته شده است. این مستند به تاریخچه ای کامل از پارسیلون خرم آباد، رونق و دلایل تعطیلی این کارخانه می پردازد و علاوه بر به تصویر کشیدن قابلیت های این شرکت، به درد و دل کارگران این شرکت که عمر خود را در این کار صرف کرده اند می پردازد.

مستند «سید شجاع» / سالن ۳ – سانس ۷

مستند «سید شجاع» در زمان ۴۳ دقیقه به کارگردانی سید حسن یوسفی و تهیه کنندگی مهدی مطهر ساخته شده است. این مستند، فیلم پرتره ای از یک قهرمان و فرمانده دلاور لشگر فاطمیون است که از ۱۷ سالگی مجاهدت را آغاز کرده و در چهار جنگ که شیعه در آن مدافع بوده شرکت کرده است.