ظرفیت جشنواره عمار برای مقابله با تفکرات انحرافی و تفرقه‌افکنانه استفاده شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: جشنواره عمار در برابر حرکت‌های انحرافی حرفی برای گفتن دارد و امروز خداوند بندگان صالح خود را در مقابل این بی راهه‌ها، به هنر عمار مجهز کرده است.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدعلیرضا عبادی صبح امروز در دیدار با دست اندرکاران جشنواره فیلم مردمی عمار اظهار داشت: تمام سخن در حوزه هنر است و این حوزه بسیار وسیع است.

وی هنر را پرورش استعداد عنوان کرد و افزود: وقتی یک کارگر از خاک و آب گل می‌سازد و از گل نیز آجر می‌سازد این یک هنر است همچنین هنرهای فنی و حرفه‌ای که امروز با ابزار و امکانات دنیا دیده می‌شود و همه جا را پر کرده است نیز هنر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه جنس هنر متفاوت است بیان کرد: گاهی هنر از جنس سخن، مقاله، سخنرانی، شعر، آهنگ و از این قبیل است.

عبادی هنر اصلی انسان را نزدیک شدن به قرب الهی دانست و گفت: هنری که ما برای آن خلق شدیم عبادت است و از ساختار خود انسان است.

وی با بیان اینکه انسان به عنوان یک موجود هم گزنده و هم لغزنده است و اگر بتواند از این هنر و از این جنس موجود خدا‌گونه بسازد بالا‌ترین نمره را می‌گیرد خاطرنشان کرد: هنر اصلی جلب رضایت خدا است که فرد در آن صورت رنگ خدایی پیدا می‌کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یادآور شد: همه هنرها رنگ خدایی پیدا می‌کند که این بالاترین هنر است و در هر عمل، کار، گفته، سخن باید تنها خدا را در نظر گرفت.

عبادی اظهار داشت: اینکه شما اسم هنر خود را عمار قرار دادید آن هم هنر است و رسول اکرم(ص) عمار را به‌عنوان تابلوی حق دانسته و عمار با‌حق است و هرجا حق باشد عمار آنجا است‌.

وی با بیان اینکه امروز این تابلو در مقابل هالیوود و در مقابل انواع حرکت‌های انحرافی، خود‌پرستی‌ها و شهوت پرستی‌ها حرفی برای گفتن دارد افزود: امروز خدای متعال بنده صالح خود را در میان این همه بیگانه‌ها قرار داده و شما را مجهز به هنر عمار کرده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: امروز خداوند بندگان صالح خود را در مقابل این بی راهه‌ها، به هنر عمار مجهز کرده که تابلو باشد که کسی راه را گم نکند.