اکران‌کننده جشنواره عمار در امریکا؛

امتیاز جشنواره عمار توجه به دغدغه مردم است/به دنبال فیلمسازی برای عمار هستم

اکران کننده مردمی فیلم های عمار در کالیفرنیای آمریکا با حضور در سینمافلسطین گفت: امتیاز و برتری جشنواره مردمی فیلم عمار توجه به دغدغه مردم و خواست آنها است.

به گزارش «عمار فیلم»، نیلی نائینی فعال فرهنگی و اکران کننده مردمی فیلم های عمار در کشور آمریکا با حضور در سینما فلسطین پیرامون فعالیت های خود و نمایش فیلم های این رویداد فرهنگی و سینمایی در آمریکا گفت: آشنایی من با جشنواره مردمی فیلم عمار بوسیله اخباری که معمولا از سایت های خبری چون تسنیم و روزنامه های دیگر دریافت می کنم شکل گرفت. بعد از آشنایی با این رویداد فرهنگی و سینمایی، اهداف برگزاری آن و نحوه اجرای این جشنواره برای من بسیار جالب بود. زیرا تمامی این عوامل موجب شده تا نسبت به تمامی برنامه های مشابه خود در دنیا متفاوت باشد.

وی افزود: امتیاز و برتری جشنواره مردمی فیلم عمار توجه به دغدغه مردم و خواست آنها است. زیرا در بسیاری از جشنواره ها مشاهده می کنیم فیلم هایی که در آنها شرکت داده می شوند قبل از پخش اجازه نمایش در خارج از این رویداد فرهنگی را ندارند. اما این موضوع درمورد جشنواره مردمی فیلم عمار کاملا برعکس است که این نکته یکی از امتیازات مثبت جشنواره عمار محسوب می شود.

این فعال فرهنگی ادامه داد: همکاری من با جشنواره مردمی فیلم عمار به این صورت است که آثار این رویداد فرهنگی و سینمایی را تهیه می کنم و در مراکز مختلف فرهنگی و هنری آمریکا نمایش می دهم. تا امروز فیلم های مختلفی چون «علمک» و «هنگامه» را برای مردم مناطق مختلف اکران کردم.

نائینی خاطرنشان کرد: موضوعات و سوژه های فیلم ها و مستندهای جشنواره مردمی فیلم عمار علت اصلی انتخاب برای نمایش آنها در کشور آمریکا بود. تاکنون ۱۵ سی دی که هر کدام حاوی پنج فیلم عمار بود را برای نمایش به آمریکا بردم اما فقط یکی دو فیلم را توانستم انتخاب کنم که برای نمایش با فضای آنجا هماهنگ باشد. زیرا این فیلم ها بیشتر مناسب داخل ایران است. اگر قرار بر استفاده در خارج است باید متناسب با آنجا ساخته شود. چون در آمریکا با مخاطبان متنوع و گوناگونی روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: تیم پنج نفره ای هستیم که فیلم های جشنواره مردمی عمار را در ایالت کالیفرنیا آمریکا اکران می کنیم. با توجه به این موضوع از جمله مکان هایی که فیلم ها را در آنجا اکران می کنم می توانم به مسجد «الفاطمه» شیعیان و اردوهای خانودگی که داریم اشاره کنم. البته مخاطبان ما صرفا ایرانیان مقیم آمریکا نیستند بلکه مسلمانان و مردم این کشور نیز محسوب می شوند.

این اکران کننده مردمی فیلم های عمار در کشور آمریکا یادآور شد: نکته جالب اینکه مخاطبان ما از ملیت های مختلفی چون پاکستانی، افغانستانی، ایرانی و حتی آمریکایی هستند.

نائینی اظهار داشت: درمورد استقبال از فیلم های جشنواره عمار در کشور آمریکا می توانم به این موضوع اشاره کنم که فیلم «علمک» را در میان قشرهای متفاوتی نمایش دادم که در بین آنها حتی مخالفانی نیز با ایران و روحانیون وجود داشت اما به دلیل اینکه این فیلم کمدی بود و ماهیتی طنز داشت مورد پسند مردم قرار گرفت.

وی عنوان کرد: البته باید به این موضوع هم اشاره کنم که در میان فیلم هایی که نمایش دادم چند نفر از میان جمعیت بیش از ۱۲۰ نفری در زمان پخش فیلم «هنگامه» سالن را ترک کردند. اما نکته بسیار جالب این بود که اکثر مخاطبان حاضر در سالن دچار احساسات شدند و اشک ریختند.

این فعال فرهنگی درباره حضورش در اکران های هشتمین جشنواره عمار در سینمافلسطین تصریح کرد: زمانی که در سایت اصلی جشنواره مردمی فیلم عمار مشاهده کردم که کارگاه های آموزشی برگزار می شود حضور در این رویداد فرهنگی و سینمایی را بهترین فرصتی دیدم که در کنار آمدن به ایران در این برنامه ها نیز شرکت کنم تا ضمن اینکه کمکی به ارتقاء فرهنگ داخل کشور کرده باشم نقش و تاثیر قابل قبولی در فضای رسانه ای و فرهنگی خارج از کشور داشته باشم.

نائینی ادامه داد: به عنوان اکران کننده فیلم های عمار در کشور آمریکا به دنبال آموزش فیلم سازی هستم تا در صورت امکان در حوزه هایی که آثار جشنواره مردمی فیلم عمار ساخته می شود اقدام به فیلم سازی کنم.

وی در پایان گفت: همانگونه که آقای نادر طالب زاده در سخنان خود به آن اشاره کردند مقداری فعالیت های برون مرزی جشنواره عمار کم است و با توجه به فعالیت های هشت ساله ای که در قالب این رویداد فرهنگی و سینمایی انجام شده مقداری حرکت رو به جلو داشتیم اما مقداری تمرکز بیشتری بر خارج از کشور لازم است.