پخش روزانه ویژه برنامه جشنواره عمار از شبکه مستند

سید سلیم غفوری مدیر شبکه مستند گفت که برای پوشش جشنواره عمار، ویژه برنامه‌ای در شبکه مستند آماده شده است که هر روز پخش خواهد شد.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از تسنیم، مراسم افتتاحیه هشتمین جشنواره فیلم مردمی عمار، در حالی شب گذشته برگزار شد که سلیم غفوری مدیر شبکه‌ مستند یکی از مهمانان ویژه‌ آن بود. شبکه‌ مستند تلاش دارد تا آثار بسیاری از طیف‌های مختلف و با موضوعات گوناگون را به نمایش دربیاورید. آثار خوب جشنواره عمار نیز از شانس بالایی برای پخش در شبکه مستند برخوردار خواهند بود. 

سلیم غفوری، مدیر شبکه‌ مستند، ضمن اشاره به نقش جشنواره عمار در بالاتر رفتن کیفیت مستندسازی، گفت: یکی از مهم‌ترین نقاط قوت جبهه فرهنگی انقلاب در سالیان گذشته، فعالیت گسترده در بخش مستند است. جشنواره عمار به دیده‌شدن آثار مستندسازان جبهه انقلاب و معرفی استعدادهای جوان در شهرستان‌ها کمک شایانی می‌کند. این جشنواره بسیار کمک کرده است که آثار مستندسازانی حتی دور از پایتخت دیده بشود و کارهایشان در سطح کشور نشر پیدا کند. به نظرم جشنواره عمار، به درستی به دیده شدن آثار هنرمندان در بخش‌های مختلف کمک می‌کند اما به طور خاص در بخش مستند، بسیار درخشان‌تر ظاهر شده است.

او به برنامه‌های شبکه مستند در جشنواره امسال اشاره کرد و گفت: امسال یک ویژه برنامه روزانه در ایام جشنواره خواهیم داشت که از روز پنج‌شنبه آغاز می‌شود. این ویژه برنامه ۶۰ دقیقه است که در هر برنامه یک مستند به نمایش درخواهد آمد، با کارگردان آن گفتگو خواهد شد و هم‌چنین گزارش‌هایی از خود جشنواره و تحولات آن خواهد داشت. این ویژه برنامه هر روز ساعت ۱۹:۳۰ از شبکه مستند پخش می‌شود. علاوه‌ بر این، فصل بعدی جشنواره تلویزیونی مستند از اواخر دی ماه آغاز خواهد شد و تا پایان سال ادامه دارد که آثار عمار نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت.

مدیر شبکه مستند در پاسخ به این شایعه که بخش‌هایی از مستند «خارج از دید» در پخش تلویزیونی سانسور شده است، گفت: تا جایی که من مطلع هستم، در شبکه ۳ سانسور جدی به این مستند نخورد. البته دقیق آن را باید از خود شبکه ۳ پرسید. ناهماهنگی یا تغییری در پخش ایجاد شده بود که باعث شد به جای سه‌شنبه، پخش آن از چهارشنبه آغاز بشود. علاوه بر این، پخش این مستند از چهارشنبه شب ساعت ۲۰:۲۰ در شبکه مستند نیز آغاز شد و به مدت ۱۰ شب بر روی آنتن شبکه خواهد بود.