حاشیه‌ای بر افتتاحیه هشتمین جشنواره عمار

از مهمانان ویژه کوچه انقلاب تا هدیه ویژه مقام معظم رهبری

کوچه­ انقلاب در زمستان 96 و هدیه ویژه مقام معظم رهبری به علامه سید عیسی طباطبایی گرمای خاصی به این دوره از جشنواره عمار بخشید.

به گزارش «عمار فیلم» به نقل از خبرگزاری فارس، فرهنگسرای بهمن این بار وعده گاه هنرمندان انقلاب است. جالب این که این بار برخلاف جشنواره های معمول سینما مهمان های ویژه خانواده‌های شهدا هستند و توسط انتظامات اسکرت می شوند کوچه انقلاب، که از در ورودی تا سالن با کمک اسپیس و بنر ساخته شده است، فضای خوبی را فراهم کرده است در مسیر کوچه انقلاب غرفه­ هایی در نظر گرفته شده است.

قبل از مراسم کسی را به داخل تالار شهید آوینی راه نمی دهند گویا در حال آماده سازی سالن هستند. تاخیر مراسم باعث دلخوری نیست زیرا همه می دانیم تا مهمانان ویژه که خانواده شهدا هستند به مراسم برسند زمان بر است

مهمان ویژه همیشگی مراسم های عمار، مادر شهیدان خالقی‌پور وارد سالن می شود. درهای سالن باز شده است و مردم در حال ورود هستند. برخی از برگزار کنندگان مسئولیت همراهی مهمانان را بر عهده دارند، در رفت و آمد هستند و خانواده ها­ی شهدا را در کوچه انقلاب تا رسیدن به محل برگزاری مراسم راهنمایی می‌کنند. عکاس ­ها هم به دنبال سوژه های خبری هستند

کلوچه­ خاص پذیرایی عمار که روزگاری پذیرای رزمنده ها در دوران جنگ بوده است، از پارسال تبدیل به پذیرایی افتتاحیه جشنواره­ شده است نوشیدنی همراه آن هم به نوع خود جالب است، نوشیدنی عرقیجات گیاهی در شکلی شبیه به آبمیوه­ است.

بعضی از بچه ها پارچه نوشت ه­ایی را در انتهای کوچه انقلاب نصب می­کنند که در مسیر خروج مردم است، پارچه مربوط به شعار امسال جشنواره، یادبود ۱۴هزار شهید کارگر است.

در کوچه­ انقلاب قلک ­هایی گذاشته شده است که نمادی از قلک‌های اهدایی مردم در دوران جنگ است، اما جمله­ ابهام برانگیز روی آن، این برداشت را دارد که این­ها رایگان است مفهوم این قلک ها برایم فاش نشد.

ساعت نزدیک ۱۰ است مراسم تمام شده و مستند «زمستان یورت» در حال پخش است. این بار در زمستان ۹۶ یک بار دیگر بچه های انقلاب زمستانی به یاد ماندنی با حضور مردم خلق کردند و هدیه مقام معظم رهبری به علامه سید عیسی طباطبایی گرمای خاصی به این زمستان به یاد ماندنی بخشید.