تأکید ائمه جمعه بر حمایت از جشنواره عمار در سراسر کشور

ائمه جمعه کشور به استقبال هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار رفتند

در آستانه برگزاری هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار و همزمان با اکران‌های مردمی این جشنواره در نقاط مختلف کشور، ائمه جمعه نقاط مختلف هم در صحبت‌ها و سخنان خود به این جشنواره پرداختند.

به گزارش «عمار فیلم»، در آستانه برگزاری هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار و همزمان با اکران‌های مردمی این جشنواره در نقاط مختلف کشور، ائمه جمعه نقاط مختلف هم در صحبت‌ها و سخنان خود به این جشنواره پرداختند.

حجت الاسلام مظفر تاجی، امام جمعه شهرستان چناران، با اشاره به حمایت‌های رهبری از جریان‌های انقلابی در عرصه هنر اظهار داشت: من نیز یکی از حامیان جشنواره مردمی فیلم عمار هستم و تا جایی که در توانم باشد در برگزاری این جشنواره در چناران همکاری می‌کنم، در حال حاضر جشنواره عمار جایگاه خوبی در این شهرستان دارد البته بنده هم تلاش کردم تا مسئولان فرهنگی شهرستان از این رویداد فرهنگی، هنری حمایت و پشتیبانی کنند.

جامعه انقلابی حق دارد رشد سینمای انقلاب را ببیند

وی با اشاره به اکران آثار جشنواره عمار در نماز جمعه، مساجد، مراکز فرهنگی، هنری، مزار شهدای گمنام و… خاطرنشان کرد: هر زمانی که زمینه نمایش فیلم‌های عمار در نقاط مختلف شهرستان چناران فراهم شود اقدام به اکران فیلم‌های عمار می‌کنیم که نتیجه این اقدامات هم نمایش فیلم‌های خوب و استقبال مردم بوده است، خودم هم برخی آثار مثل «مدیر جلسه» و «نگهبان آرا» را دیدم.

امام جمعه شهرستان چناران یادآور شد: جریان انقلابی موجود در عرصه هنر باید مورد حمایت و پشتیبانی قرار بگیرد و از ظرفیت هنر برای ترویج روحیه و تفکر انقلابی که دغدغه رهبری هم است، استفاده کنیم. از طرف دیگر نیز به دلیل حمایت‌های رهبری و پشتیبانی ایشان از جریان انقلابی، به عنوان سرباز ولایت وظیفه داریم از این جشنواره حمایت کرده و در برگزاری هرچه بهتر آن کمک کنیم.

حجت الاسلام تاجی در پایان گفت: نماز جمعه و جشنواره عمار این امکان و قابلیت را دارند تا متقابلاً در جهت ترویج و تبلیغ یکدیگر گام بردارند. به عبارت بهتر امروز با ویدئو پروژکتورها در نماز جمعه اقدام به نمایش فیلم های عمار می‌کنیم و از طرفی نیز جشنواره عمار می‌تواند از خطبه های نماز جمعه و مباحث مطرح شده کلیپ‌هایی را تهیه و در مصلی ها پخش کند.

فیلم‌های جشنواره عمار به مردم معرفی شوند

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی امام جمعه مهریز یزد نیز در سخنانی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره عمار گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری در دیدار با دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار فرمودند، توجه این رویداد فرهنگی و سینمایی به معارف دینی و ارزش های انقلاب اسلامی اقدامی مبارک است.

حجت الاسلام محی الدینی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر توجه و تبلیغ فیلم‌های این جشنواره به مردم اظهار داشت: آثاری همانند مستند «با صبر زندگی» با موضوع نبرد سوریه و مستند «بومرنگ» با موضوع جریان‌های تفکیری آثار خوب و با ارزشی اند که باید دیده شوند.

وظیفه ائمه جماعات حمایت از برگزاری جشنواره فیلم عمار است

حجت الاسلام عباسعلی مغیثی امام جمعه نهاوند با اشاره به صحبت های خود در نماز جمعه این شهرستان پیرامون لزوم حمایت و پشتیبانی از جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: اکران کنندگان مردمی فیلم عمار در این شهرستان فعالیت‌های بسیار خوب و مناسبی را تا به امروز داشته‌اند که در این راستا جلسه‌ای را در روز چهارشنبه هفته گذشته ۲۹ آذرماه با اعضای آن برگزار کردیم.

وی با بیان این که فیلم‌های جشنواره عمار به صورت پیوسته و دائم در اماکنی همچون مصلی و سالن اداره کل ارشاد اسلامی نمایش داده می شود، اظهار داشت: همکاری بسیار خوب و شایسته‌ای با دست اندرکاران جشنواره مردمی فیلم عمار در این شهرستان دارم و بر این اساس نیز در نماز جمعه این شهر ضمن تبلیغ و معرفی این رویداد فرهنگی و سینمایی، مردم را به تماشای آثار این جشنواره تشویق می کنم.

حجت الاسلام مغیثی خاطرنشان کرد: از آنجایی که جشنواره مردمی فیلم عمار مورد حمایت مقام معظم رهبری است، وظیفه هر امام جمعه‌ای پشتیبانی از برگزاری این رویداد فرهنگی و سینمایی است. در ضمن این فیلم ها، آثاری ارزشمندی هستند که مفاهیم ارزشی و انقلابی را به نمایش می گذارد.

وی اظهار داشت: نماز جمعه و جشنواره مردمی فیلم عمار این توانایی و امکانات را دارند که متقابلا کمک هایی را به یکدیگر کنند. بر این اساس ما یک ساعت قبل از نماز مصلی را برای نمایش فیلم در اختیار آنها قرار می دهیم. از طرف دیگر نیز مسئولان و فیلمسازان جشنواره مردمی فیلم عمار می توانند با تولید فیلم های کوتاهی از نماز جمعه و ستاد اقامه نماز و نمایش آن در نقاط مختلف، در زمینه اطلاع رسانی برنامه های ما قدم های خوبی بردارند.

جوانان آتش به اختیار پرچمدار عرصه فرهنگ در جشنواره عمار

حجت الاسلام موسی محبی، امام جمعه شهر فیروزان همدان نیز با اشاره به درپیش بودن جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: در این دوره از جشنواره که مورد تأیید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، جوانانی با پیروی از سخنان مقتدای خود به صورت خودجوش فیلم‌هایی ارزشی، در جهت ارتقاء سطح فرهنگ جامعه تولید می‌کنند.

وی در پایان تصریح کرد: ان شاء الله بتوانیم با حمایت نهادهای فرهنگی شهر فیلم های جشنواره مردمی فیلم عمار را در مصلی نماز جمعه به نمایش درآوریم.

تبیین حقایق، امتیاز جشنواره عمار

حجت الاسلام سید علی هاشمی نژاد هم در سخنانی در این باره گفت: اثری، کار هنری قدرتمندی محسوب می شود که این توانایی را داشته باشد که حقایق را برای اقشار مختلف مردم به خوبی نشان بدهد. خوشبختانه این موضوع درمورد جشنواره مردمی فیلم عمار صادق است.

حجت الاسلام هاشمی نژاد خاطرنشان کرد: نشان دادن و به نمایش گذاشتن حقایق آن هم به بهترین شکل ممکن، امتیاز و برتری جشنواره فیلم عمار نسبت به رویدادهای فرهنگی و سینمایی مشابه خودش است.

امام جمعه باغملک تصریح کرد: آنچه که مسلم است قبل از پیروزی انقلاب اگر ارزشی هم از دین به نمایش گذاشته می شد با هدف مسخره کردن صورت می گرفت. اما انقلاب اسلامی با پیروزی خود در ایران، دین را به همراه ارزش های واقعی آن در قاب سینما و تلویزیون به نمایش گذاشت.

امام جمعه باغملک با اشاره به وضعیت امروز سینمای کشور اضافه کرد: تا امروز فیلم های بسیار خوبی در سینمای کشور ساخته شده اما برای اینکه سینما، به جایگاه شایسته و مطلوب خود دست پیدا کند هنوز راه فراوانی باقی مانده است.

گفتنی است افتتاحیه این دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، روز چهارشنبه ۶ دی ماه در فرهنگسرای بهمن واقع در میدان راه‌آهن، میدان بهمن برگزار می‌شود و حضور برای عموم آزاد است.