سه مستند به جشنواره عمار فرستادم/نابودی اسرائیل را به روایت جوانان غزه، تصویر کردم

علی براتی، از مستندسازان کشور با اشاره به حضورش در هشتمین جشنواره عمار گفت: سه مستند «منفی 25»، «از دیرالزور تا بیت المقدس» و «17 بی» را به این جشواره ارسال کردم.

به گزارش «عمار فیلم»، علی براتی، کارگردان و مستندساز با اشاره به ارسال آثارش به هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: نخستین مستندی که برای حضور در این جشنواره درنظر گرفته‌ام «منفی ۲۵» نام دارد. این مستند به موضوع سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه رژیم اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، می پردازد.

وی افزود: این مستند دست یافتنی بودن موضوع نابودی رژیم صهیونیستی را از زبان مسئولانی که در کشورهای ایران، لبنان و فلسطین در صف نخست این مبارزه هستند، به تصویر کشیده است. در بخشی از این مستند ۲۵ دقیقه‌ای، درباره رهبر شیعیان غزه هم صحبت شده است.

این کارگردان ادامه داد: تصویربرداری مستند «منفی ۲۵» در کشور لبنان و فلسطین انجام شده است. برای برداشت تصاویر لازم از فلسطین برای استفاده در این مستند، گروهی از جوانان شیعه ساکن فسطین اشغالی را مامور کردیم تا تصاویری را برای ما از قدس و مکان‌های دیگر در بیت المقدس تهیه کنند.

براتی خاطرنشان کرد: این مستند به مخاطبان خاطرنشان می‌کند که صحبت های رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد نابودی اسرائیل تا ۲۵ سال آینده، کارشناسی شده و قابل دسترسی است.

این مستندساز یادآور شد: سختی های فراوانی را در مسیر ساخت این اثر متحمل شدیم از جمله اینکه توسط نیروهای حزب الله، دستگیر هم شدیم، همچنین در زمان پخش نیز، این مستند بارها از طرف صدا و سیما سانسور شده است.

براتی اظهار داشت: مستند «منفی ۲۵» روایت محور است، در این مستند یک جوان ایرانی که در کشور لبنان متولد شده، محور اصلی مستند است و او در سیر اثر حرکت کرده و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان و متخصصانی چون حجت الاسلام پناهیان دریافت می‌کند.

وی در ادامه سخنانش عنوان کرد: مستند «دیرالزور تا بیت المقدس» نیز دیگر اثری است که برای حضور در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار در نظر دارم. البته این مستند به همراه اثر «منفی ۲۵» هر دو داری یک سیر هستند و به موضوع آینده فلسطین و اسرائیل می پردازند.

این کارگردان تصریح کرد: مستند «دیرالزور تا بیت المقدس» با گزارش تصویری از بیت المقدس شروع می‌شود و با صحبت‌هایی از شهید آوینی درباره این منطقه ادامه پیدا می‌کند. سپس تحلیل هایی درباره چگونگی آزادسازی آن و اتفاقاتی را که رخ خواهد داد، شرح می‌دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: «۱۷ بی» سومین مستند من برای شرکت در هشتمین جشنواره عمار است که به نمایش و بررسی مراحل انتقال و نصب سکوی ۱۷بی، یکی از سکوهای پارس جنوبی که به دست متخصصان داخلی ساخته شده، می‌پردازد. این مستند ۲۲ دقیقه‌ای، تا امروز چندین نوبت از شبکه های مختلف سیما پخش شده است.

گفتنی است هشتمین دوره جشنواره مردمی فیلم عمار، همچون سال‌های گذشته در ایام بزرگداشت حماسه مردمی «نه دی»، ۶ الی ۱۵ دی ماه برگزار می‌شود، اکران‌های مردمی این جشنواره هم پبش از افتتاحیه رسمی این جشنواره آغاز شده و علاقمندان جهت دریافت و اکران فیلم‌ها می‌توانند «ثبت نام» را به ۳۰۰۰۴۵۵۰ ارسال یا به AmmarFilm.irمراجعه کنند.