امام جماعتی که منبرش، پخش فیلم است

نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر مشهد مقدس، هر هفته در قالب برنامه «سینمامسجد» به تماشای فیلم‌ها و آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم‌ عمار می‌نشینند.

به گزارش «عمار فیلم»، نمازگزاران مسجد امام حسن مجتبی(ع) شهر مشهد مقدس، هر هفته در قالب برنامه «سینمامسجد» به تماشای فیلم‌ها و آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم‌ عمار می‌نشینند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آذری، مسئول این برنامه که امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی(ع) هم است، درین‌باره گفت: فیلم‌های جشنواره عمار را تا امروز بر اساس مناسبت های مختلف در مسجد پخش می‌کردیم اما مدتی است با برنامه ریزی های دقیق،به طور ثابت و  جمعه هر هفته، فیلم ها را برای مردم در مسجد نمایش می دهیم.

وی با اشاره به اکران آثاری مثل مستندهای «صالح آباد»، «آتش به اختیار»، «چریک کوچک»، فیلم کوتاه «علمک» و نماهنگ‌های «شبیه افسانه‌ها» و «آخرین سخنرانی» توضیح داد: در حال حاضر آثار منتخب جشنواره مردمی فیلم عمار در این مرحله صرفا در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد مقدس نمایش داده می شود. اما در صورت فراگیر شدن برنامه اکران این فیلم ها در منطقه از فرهنگسرای «شهید خادم الشریعه» نیز برای نمایش آثار برگزیده عمار استفاده می‌کنیم.

آذری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مسجد امام حسن مجتبی (ع) در حاشیه شهر قرار گرفته، برنامه های اکران را به بهترین شکل ممکن برگزار می کنیم، به همین منظور هم هزینه این برنامه‌ها از طرف مسجد تامین می‌شود.

این امام جماعت تصریح کرد: آثار ارزشی و متنوع جشنواره مردمی فیلم عمار منبع خوبی است تا مردم در جریان موضوعات و مسائل مهمی که در این فیلم ها به آن اشاره شده قرار بگیرند، البته فیلم ها و نماهنگ های درنظر گرفته شده برای اکران در مساجد، باید نکات و چارچوب هایی را در حوزه های موسیقی و تصویر لحاظ کنند تا مشکلی در زمان نمایش برای آنها ایجاد نشود.