«ارباب» را به جشنواره عمار فرستادم/ عمار موجب‌ می‌شود مستندسازان جوان، انگیزه داشته باشند

علی طالبی، کارگردان مستند «ارباب» با اشاره به ارسال اثرش به هشتمین جشنواره عمار گفت: در این اثر که به صورت بازسازی، تولید شده، به شهید مدافع حرم، سعید کمالی پرداختیم.

به گزارش «عمار فیلم»، علی طالبی، کارگردان و مستندساز در سخنانی درباره اثر جدید خود با عنوان «ارباب» و حضورش در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: این مستند در زمان ۲۴ دقیقه با هدف عمل به وظیفه خودم در قبال شهدا ساخته شده است.

وی افزود: کار تحقیق و پژوهش برای ساخت این مستند را از سال ۱۳۹۵ آغاز کردیم. تصویربرداری آن هم از فروردین ماه امسال کلید خورد که پس از دو هفته تصویربرداری وارد مرحله تدوین کار شدیم.

این مستندساز ادامه داد: با ساخت مستند «ارباب» به دنبال بیان این موضوع هستیم که هنوز شیرمردانی هستند که از جان خود می‌گذرند تا ما در ایران، بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای در امنیت و آرامش زندگی کنیم.

طالبی خاطرنشان کرد: این مستند به صورت بازسازی شده، زندگی شهید سعید کمالی را که پاسدار و مسئول عقیدتی سیاسی سپاه میاندرود بود، مورد بررسی قرار داده است.

وی اضافه کرد: بعد از شنیدن خبر شهادت سعید کمالی تصمیم به ساخت مستندی با موضوع زندگی او گرفتم. زیرا از دوران کودکی با هم آشنا بودیم و این آشنایی تا زمان شهادت او ادامه داشت.

طالبی در ادامه سخنانش اظهار داشت: این مستند با اتمام مراحل ساختش، برای شرکت در هشتمین جشنواره مردمی فیلم عمار به دبیرخانه آن ارسال می شود.

وی با اشاره به نخستین حضورش در هشتمین جشنواره عمار عنوان کرد: این جشنواره، محل بسیار خوبی برای فیلم‌های ساخته شده با موضوع دفاع مقدس و مدافعان حرم است چرا که در آن این گونه آثار بدون مشکل و مسئله‌ای نمایش داده می‌‌شوند.

این مستندساز تصریح کرد: برگزاری سالانه و منظم جشنواره فیلم عمار تاثیر خوب و مثبتی بر روی مستندسازان جوان دارد و موجب می‌شود تا آنها با مشاهده نمایش آثار همکاران خود در این جشنواره، انگیزه بیشتری برای فعالیت در عرصه مستندسازی دفاع مقدس و ارزشی داشته باشند. مضاف بر اینکه این جشنواره از کیفیت خوبی در برگزاری و اکران فیلم‌ها برخوردار است.